el emeği göz nuru

Dört zait*
Yolda bir cigara yakmak canınız istese, kibritiniz de olmasa, gidipte kimden yakarsınız? Bir yol sormanız lazım gelse, kime sorarsınız? Bir kalabalığın toplandığı yerde ne oldu acaba diye kime dersiniz? Ben öyle adamlardan biriyim. Daha çok kendisinden cigara yakılabilen, yol sorulabilenlerden olduğum için hayatımdan memnun olduğum da olur olmadığım da.Ömrümde birkaç defa, üzerime herhangi bir suallle yürüyen, gözüme sual sorabilecek adam gibi bakan birkaç bedbahta azametli tavır takınmadım değil…Kim bilir ne

adar canım sıkılıyordu o gün…İnsanların içinden bu şekilde seçilmem çokluk hoşuma gitmediği halde, neden böyle yaptım o adama, diye üzüldüğüm çok olmuştur.Kimi de ufak çocuklarıncigara yakmak için yanaşmalarına içerlemişimdir.Ne tuhaf yanaşır bu çocuklar! Nasıl gözlerine kestirirler adamı uzaktan! Onların da dört beş defa ümitlerini kırmışımdır. O zaman yanılmak ne fena şeymiş anlamıştım. Bu çeşit yanılmaya insanoğlunun hiç tahammülü yokmuş.Cigara yakmaktan, vazgeçenleri çok gördüm. Bazıları da ümitlerini hiç kırmazlar.

Ben kendim, kaç defa, dakikalarca yol soracak adam seçemediğimi hatırlıyorum. Sonra artık seçmeye bir sabrım kalmadı, düpedüz bir adama yanaşıp sorduğum olmuştur. Bazıları bildikleri halde göstermemiş, kimi de ne memnuncasına cigaralarını uzatmışlardır. Bir saadet derecesine yükseliveren bir gülümseyişle gülmüşlerdir. Hele ümidin en az olduğu yerdeki budostluk gösterisine insanın nasıl teşekkür edeceğini bilmemesi ne hoş bir haldir;mersi, denir. Sonra teşekkür edilir.. Eyvallah denir, çok mersi denir, denir.”çok çok mersi” tercüme edilir çok çok teşekkür edilir.
Arkası yarın…

Bir Cevap Yazın

