gül ey saf çelişki (rilke olmayan)

tamam
serdim yere çuhamı
serdim kırkpınarın sularını, ince bellerinden kızları
tuna bitiminde bekleyipte serdim
karşıya çıkan yeniçerileri
sonra yaşmak ettim hüznü
örttüm yüzümün yarısını
örttüm kıyıda ki cesetleri

o dağın ardından bahsettiler
doruğuna keder yağan etekleri diken harf çakıl cümle taş fikir
yamaçlarında yılanlar varmış yarı hüzün yarı sevinç yarı tok
aşktan kıvranan yılanlar
çölde unutulan kızların peşine düşen yılanlar
korkupta kaçtım
korkupta kaçtıklarım, kaçtıkça korkularım oldu

mesela kar yağınca adımlarınızdan korktum
büyüdükçe adlarınız, büyüyen adımlarınız
korkuyla ters çevirdim ayakkabılarınızı
kefenledim ağlayarak
ezdiğinız çiçekleri,solucanları, insanları
gördüm en son, sönmemiş izmaritlere bastığınızı
bundan bir ömür yandığınızı

mesela kanatlarından korktum en çok kuşların
göğün bıçakları adını verdiğim
kan akıtmayacak kadar keskin ve uslu
uçaklardan korktum ,uçurtmaların yolunu kesen
gündüz fısıltılarından en çok
kalbimin kulakçıklarından en çok
birşeylerden korktum hep
yarınki gazetelerden, abrakadabra şapkaların tavşanlarından
bir yanına siyah bir yanına mavi sürdüm korkumdam
gündüz gezen keşişlerin gömleğine
korkumdan koydum
bir ucuna seni bir ucuna beni
dengesi bozulan aşk hengamesinin
hayır hayır
en çok yalandan korktum


tamam
serdim yere sözümü
serdim kırkpınarın sularını, ince bellerinden kızları
ve aleni işledim tüm günahları
bulamadığımdan tanrı gözlerini örtecek örtüyü
belki biraz da utandığımdan
çekiştirdim hüznün orasından burasından
çekiştirdim kar yağdığında üşüyen iki dizimi
kurdum mahkemeyi çenemin altında
başladım bir ceninin suç dosyasını okumaya
çağırdım şahitleri ;yani çiçekleri, solucanları ve insanları
o dağın ardından bahsettiler
doruğuna keder yağan etekleri diken harf çakıl cümle taş fikir
yamaçlarında yılanlar varmış yarı hüzün yarı sevinç yarı tok

yazan: gül ey saf çelişki

foto: şurdan

gül ey saf çelişki (rilke olmayan)” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

