Kültür şeysi

* Ramazan ayının klasiklerinden biri de  Sultanahmette açılan kitap fuarıydı bizim için. Ama ben uzun yıllar oldu ki gitmiyordum. Geçen pazar gitme abimle fırsatım oldu. Belki de ilgimi çeken yegane şey Şeyhülislam Ebusuud Efendi’nin tefsirinin yaklaşık 500 yıl sonra Arapçadan Türkçeye çevrilip yayınlanmasıydı. Yerimiz olsaydı belki düşünürdüm ama artık kitap koyacak raf falan kalmadı. (:

* Meslek içi seminerler başladı. mübarek olsun. Aziz Mahmut Hüdai hz. lerinin yokuşundan inerken sağda asitane isimli bir kitapçı var. Masal gibi oldu ama bu kitapçıda da Yusuf diye bir abimiz var ne zaman içeri girsem, ilgi alanıma ait kitapları birbir önüme çıkarır. Bugün de Farsça bir gramer kitabı çıkmış. Ancak kitap Osmanlıca olarak yazılmış. Çok karıştı di mi? Ama napalım bizim ilgi alanlarımızda bunlar işte. Farsçaya ilgi duyanlar varsa, Bilim Sanat Vakfı İstanbul’ da bu işi en iyi yapanlardan biridir.

* Son olarak elimde okumamı bekleyen bir sürü kitap olmasına rağmen dayanamayıp, Sokakta ‘yı aldım. Oysa elimdeki stokları eritmeden kitap almak yok demiştim kendi kendime.

* Keşke Allah unuttursada şu suyu içsem diye çok dua ettim ama oruçlu olduğum sürekli aklıma geldi. Yanlış anlaşılmasın çok susadımdı da.hihihihi

Kültür şeysi” üzerine 3 yorum

  1. Bahaeddin Özkişi ölmeden önce okunması gereken 1001 yazar listesine alınmalı diye bir teklifte bulunuyorum. Sahi bunu nereye teklif etmeliyiz. hihihihi
    Ayrıca Faulkner ın da kaldırılmasını talep edicem.bak bunda gülmüyorum gayet ciddiyim.

Bir Cevap Yazın

