Sesleniyor ve öfkeleniyorum

Faulkner

öyle bir kitap yazmışsın ki neresinden okumaya başlasam olmuyor. Başından başladım ama ilk 68 sayfasında hiç birşey anlamayacağım yönünde tüyoyu almış biri olarak nasıl isteksiz okuyorum anlatamam. Şeyi sorcaktım, niye böyle bir atraksyon yaptığını. Yani diyorum ki ne gerek vardı okunupta anlaşılmayacak bir kısım yazmaya.  Gerçi bunu yapıp, ölmeden önce okunması gereken 1001 kitap listesinde yer aldın,

daha kötüsü bizim üstadın listesindesin ve daha da kötüsün benim elimdesin ve sürünüyosun. İyi mi oldu şimdi he iyi mi oldu. Farklı olucam derken benim gibi edebiyatı henüz sevmeye başlamış bir realisti gerçek dünyaya itiyosun. Günahıma giriyosun Faulkner yazma bi daha böyle kitaplar, şöhret için yapma. Dikkatini çekti mi bilmiyorum ama “sevgili faulkner” diye başlamadım mektubuma umarım bu ne kadar ciddi olduğumu sana hissettirmeye yeter.

Sevgiler

Serefraz

*Öfkeyi en iyi anlatan filmdi, aynı zamanda masaüstümdür kendileri

Sesleniyor ve öfkeleniyorum” üzerine 9 yorum

  1. siz öfkelisiniz ama ben okurken gülümseyerek okudum : )

    ayrıca çok merak ettim nedir bu kitabın ismi ve türü ?

  2. Kitabın ismi “ses ve öfke” (:
    roman.
    İlk kısmı anlaşılmak üzere yazılmamış ve şevk kırıcı.
    Neyse daha fazla Faulkner ı incitmek istemiyorum.

  3. sevgili şerefnaz hanım,

    ilk kısmı ya da ikincisi, üç ve dört okunmadan anlaşılmayacak kısımlardır dediydim ben =) elbette ki hikaye o bölümlerin içinde saklı ve elbette ki adam boşuna yazmadı onları =)

    tekrar okuyorum da, adam şiir yazmış roman değil, o derece yani =)

    faulkner incinmez merak etme, o benim kendinibeğenmişler listemde oscar’ın da üstüne çıkmış bi adamdır.

    kitabı bitirmeden yorum yapma bakıym =) tettt =)

  4. Cemal Şakar hakkındaki yazıma yaptığınız yorumdan geldim sitenize tasarımını özellikle beğendiğimi söyleyebilirim. Verdiğim cevabımı da bu arada tekrarlamış olayım. Yazarın son kitabı ‘Hayalperdesi’ yazarın son ruh hali ve gelişimi ile daha bir okunası. Ayrıca ikincil olarak ‘Pencere’ kitabını tavsiye ederim.

  5. ses ve öfke’yi ben de okumaya dayanamamıştım. entel olcam diye aldım kitabı ama bitiremedim işte. ses ve öfkeyi alacağıma kendime bir iskender mi söylese idim acaba diye de düşünmedim değil ama hemen tövbe ettim.

    kitap bittikten sonraki yorumlarınızı merak ediyorum. ona göre ben de tekrar okumayı deneyeceğim 🙂

    bir de kafka var böyle. davayı ve şatoyu zorlanarak da olsa bitirdim ama sahiden zorlandım. bana göre değil böyle şiirsel miirsel çapraşık romanlar.

  6. mq
    ses ve öfke eğer ödevim olmasa hayatta okumayacağım bir kitap.
    ya okuyacağım varsa da kendi kendimi soğuttum şu kitaptan (:
    elbette paylaşırım efendim

Bir Cevap Yazın

