Ramazan demek

* Sahura kalkmak / Davulcuyu kovaladığını hayal etmek

* Pide kuyruğunda beklemek / Pİde kokusuyla mest olmak

* Sütlaç tarifi aramak / Sütlacı kaselere doldurmak

* Sabretmek / Sevinmek

demektir.

***hımm bu arada artık o kase dolu değil (:

Ramazan demek” üzerine 12 yorum

  1. gökhan özcan köşe yazısında nefsin huzurunu bozan huzur demişti ramazan için… sütlaç harika görünüyor.. afiyetler olsun… hayırlı ramazanlar…

  2. seni seni…yaramaz ayşegül! tatil yapmayamı geldin buralara?yada bi yerlere giderken yol üstündemi kaldı burası?neyse gelip geçmişsin işte.hiç işime gelmedi bu iş dogrusu:(
    sütlacı yemişsin afiyet olsunda hani tarifi nerde?bide söyledim yani tarif bekliyorum diye.bu blog beklentilerimi karşılamıyo,duyrulur birilerine…
    ramazan şu anda benim için uykusuzluk demek malesef.gözlerim kapanıyor…

  3. Evet melenağzına geldik 😉

    Hemen tarifi verip beklentilerinizi karşılayayım.
    1lt süt
    1 lt su
    2 çay bardağına yakın pirinç
    2 yemek kaşığı pirinç unu
    2 su bardağından biraz fazla şeker.
    Pirinci su ile kaynat.İyice yumuşamadan sütü ilave etme yoksa süt pirinci dirileştirir. (süt ilave edildikten sonra fazla pişirilmiyorda) bir kasede 1 su bardağı su ile pirinçununu aç. Tencereden bir kepçe sütlü karışımı pirinçununun üstüne döküp karıştır sonrada pirinçunlu karışımı da tencereye ilave et. 10 dakika pişir sonrada şekeri ilave et.
    Şekeri kaynamadan katarsan pirinci sıkıştırır dikkat et.
    Thats all.
    nasıl oldu haber ver merak ederim. (:

  4. işte bu ya…harikasın sen.ben şu pirinç ununu merak ederim hep.normal un olsa nasıl olur acaba?
    tarif için tşkkrlr.

  5. teşekkür ederim Songül Hanımcım.

    Un sütlaç için pirinç unu kadar uygun bir meyane malzemesi değil sanırım.

    Una göre kıvamı daha kolay sağlanan bir malzeme pirinç unu.

    yeni tariflerle gelicem 😉

  6. ayşegül eve giderken hemen sütlaç malzemelerini aldım ancak tarif bilgisayardaki tarifler klasöründe ,bilgisayarda dersanede kaldı!
    neyse hatırladıklarımı uyguladım bende.kıvamı biraz sulu geldi biraz nişasta ekledim.(evdeki sütlaç tarifinde vardı)

    sonuç olarak gayet güzel oldu.ama anneminki gibi degildi.annemin yemekleri başka bi şey ya…
    bide pirinç unu hafif olmasını saglamış sanırım.

    tariflerini bekliyorum canım…

  7. velespitılcım
    burdan oralara sütlaç yollamak keşke mümkün olsa.
    Birine tarçın eklememiştim onu senin yerine yedim, bana güven hakkaten anneninki gibi olmuş. 😉

  8. Sevgili Songül Hanımcım;
    Tarifimi yapıp memnun kalmanız beni nasıl memnun etti anlatamam. Ama iyi bir sonuç alacağını biliyordum.
    Niye?
    Çünkü tariflerimiz masa başında uydurulmuş tarifler değil bizzat mutfakta denediğimiz tarifler.

    Efendim şimdi şu annemizinkine benzediydidi benzemediydi polemiğine girmeyin, bahsedilen anne benim annem.
    “Benimkine benzediyse benzemiş demektir” der tartışmalara burda sonveririm. 😉

Bir Cevap Yazın

