günün alıntısı

Öncelikle belirtmem gerekir ki, herkesin genç ölme şansı yok. İlk
kitabı yirmi bir yaşında Rumance yazdım: bundan sonra bir şey
yazmamaya karar vermiştim. Sonra bir tane daha yazdım, kendime yine
aynı sözü vererek… Kırk yıldan fazla bir zamandır bu komedi
tekrarlandı. Çünkü yazmak, ne kadar az olursa olsun, bana bir yıldan
ötekine geçmede yardım etti; zira ifade edilmiş saplantılar zayıflıyor
ve bir ölçüde aşılıyor.

Eminim ki eğer kağıtları karalamasaydım, uzun
zaman önce kendimi öldürmüş olurdum. Yazmak olağanüstü bir tesellidir.
Yayımlamak da. Bu size gülünç görünebilir, halbuki çok doğru. Çünkü
bir kitap hayatınızdır, ya da hayatınızın bir bölümüdür ve sizi
dışarıya çıkarır. Sevdiğimiz her şeyden yakayı sıyırırız orada, aynı
zamanda da özellikle nefret ettiğimiz her şeyden… Daha da ileri
gideceğim; eğer yazmamış olsaydım, katil olabilirdim. İfade etmek bir
kurtuluştur. Şu alıştırmayı denemenizi tavsiye ederim: Birinden nefret
ettiğiniz zaman, canınız onu yok etmek istediği zaman, bir kağıt
parçası alın ve X bir domuzdur, hayduttur, canavardır yazın. Ondan
daha az nefret ettiğinizin hemen farkına varacaksınız. Benim
yaptığımda tam olarak bu. Hayata küfretmek için yazdım. Sonuç? Kendime
daha iyi katlandım, hayata da daha iyi katlandım.”
E.M.Cioran

‘Ezeli Mağlup’ Söyleşiler

günün alıntısı” üzerine 4 yorum

  1. yazmayı seven bi insan diilim ama tuhaf birşey oldugunu biliyorum ama yazabiliyorum…
    ve çok kötü bir yazı stilimn mi var desem yoksaa imla kurallarını pek bilmiyorumda diyebilirim…
    bu yüzden sadece kendim için şiirler yazıyorum ve kendime saklıyorum …
    sanırım en iyisi böylesi,kendim içinde nefret ettigim herşey içinde…

    (bu sizin blogunuz ama bende ara ara içimi dökmek için kullanıyorum )

  2. yakın bir zamanda fark ettiğim bir isim… bende dolu dolu okuyacağım bakalım içini kağıda boşaltan bu adam çare olacak mı?neye?bilmiyorum…
    nerden okumuştum yazmasaydım; çıldırırdım demiş birisi…
    ismet özelin de meşhur, mısraları geldi aklıma;

    Yasamayı bileydim yazar mıydım hic siir?
    Yasamayabileydim yazar mıydım hic siir?
    – Yasama!
    – Ya bileydim?
    Yazar: Mıydım
    Hic: Siir

Bir Cevap Yazın

