Uncategorized

Çorba

Eski bloga dönünce farkettim ki ben bi zamanlar burdan yemek tarifi veriyomuşum.

Bu yaz da geleneği bozmayıp bir kaç tarif vereyim.

Bugünkü tarifimiz günün anlam ve önemine uygun değil farkındayım.

Yani kandilde helva hamur işi falan yapılıp komşulara dağıtılır ama ben çorba yapıyorum.

Gelelim tarifimize;

Gerekli olan malzeme

2 – 3 tane domates,

biraz tereyağ,

bir tablet et suyu,

ketıl dolusu su (yaklaşık 5 bardak)

3 yemek kaşığı un

1 su bardağı  soğuk su (soğuk derken normal ısıda)

Öncelikle domatesleri sıcak suda bekletip kabuklarını kolaylıkla soyuyoruz (bu ablamın iddiası)

-ki benim domateslere sıcak su fayda etmedi-

Neyse domatesleri küçük küçük doğrayıp tenceredeki tereyağın üstüne ekliyoruz. Daha sonra  ketılda kaynamış olan suyu ekliyoruz. Bundan sonra bir kasede 3 kaşık un ve 1 bardak su ile çorbanın meyanesini hazırlıyoruz. Meyaneye çorbada bulunmasını istediğiniz baharatları atabilirsiniz ki ben öyle yaptım. Sonrada bu karışımı kaynayan çorbaya katıp hızlıca karıştırıyorsunuz. Etsuyunu ekleyip bir taşım kaynatın. Robattan geçirebilirsiniz öyl bir kıvamda isterseniz ki ben el blendırı ile çorbaya son bi müdahalede bulundum.

işte hepsi bu

Bizim oralarda çorbanın  iyisine “hastayı yataktan kaldırır bu” diyerek taltifte bulunulur. Bu da postumuzun genel kültür şeysi olsun.

Çorba” için 5 yorum

  1. selamlar
    annem yapıyo bu çorbayı…çok lezizdir kendileri..annem içine tel şehriye de atıyo.veya isteğe göre azıcık kıyma.farklılıklarla zenginleştirmek istersiniz diye söyledim..

  2. Umre;
    Evet çorbalar arası geçişler bir iki malzemenin değişikliği ile mümkün, hatırlatman için teşekkürler.

    Deniz;
    Hayır değilim, ne yazık ki

  3. serefraz hanım, ben bunun ekonomik olanından yapıyorum 🙂 su yerine makarnanın suyunu koyunca daha bi kıvamlı oluyo, ketçap da sıkıyorum =) domatesleri de rendeliyorum. haa, bi de robot değil, bildiğin tel süzgeçten geçiriyorum =)

    benim de dikkatimi çekti kuzum, bütün eski postlarını okudum bu arada, yemekler, gezmekler =)
    bas gaza aşkım diyorum tekrardan, görelim osmanlı mutfağınızı ; )

  4. hımm gerçekten ilginç makarna suyu.

    Tavuk veya et suyuna çorba yapıldığını bilirdim ama bu da ufkumuzu genişletti.

    Yapıcam inş. azmettim yeni tarifler çok yakında…

Bir Cevap Yazın

