Benim vezirim

img_4414.JPG

Geçtiğimiz hafta meslek içi eğtim seminerleri dolayısı ile arşiv kütüphane ne var ne yok gezdik.

Duraklarımızdan biride Başbakanlık Osmanlı Devlet Arşiviydi.

Araştırma ve okuma salonu haricinde,

arşivdeki belgelerden tasnif edilmiş ve yayına hazırlanmış eserlerin satıldığı küçük bir odada mevcut bina içinde.

İtiraf ediyorum beni en çok burası heyecanlandırdı.

Araştırma salonunda en fazla ekrandan istediğiniz belgeyi aratabilirsiniz veya

katologlardan arama yapabilirsiniz.

Oysa bu küçük odadan cüz’i bir ücret karşılığı çok değerli arşiv belgelerinin örneklerini kütüphanenize taşıyabilirsiniz.

Yukarıda bir örneğini yayınladığım;

padişahların el yazılarından oluşan bir albüm, artık kütüphanemde yerini aldı.

Padişahlar genellikle son sözü,

belgenin sol üst köşesine oldukça eğimli bir şekilde katiplerine yazdırırlarmış.

Ama nadirde olsa kamışı ellerine alıp belge üzerine notlarını bizzat kendilerinin düştüğüde vak’i imiş.

paylaştığım belgedeki yazı III. Ahmet e ait.

Benim vezirim” üzerine 12 yorum

  1. ya onca kişi ziyaret ediyor blogu, biride merak edip padişah ne yazmış demiyor.
    Koskoca padişah yazmış, sizde merak yok ilgi yok.
    Bak yalvarsanızda yazmıycam artık…
    Okuyabilen varsa buyursun okusun.

  2. madem diğer blogu ziyeret ettiğimi biliyordun neden söylemedin burda olduğunu veya wordpress açılana kadar yazmıyorum diye :)) hızlı yazıyorsun ben geç kalıyorum 🙂 ahmet genç ne yapsın ya geçen ordan geçiyordum eline yemeğini alan gelmiş eyüp meydana bizim milletimiz abartmayı sever her yere sofra bezi sermişler ezanı bekliyorlar birde kanal 7 istila eder ramazanda eyübü o da ayrı bir kalabalık yaratır 🙂 ben o hengameden kurtuldum şükür şimdiki evim çok sessiz sakin bir yerde. darısı başına

  3. ya ben buraya kandilini kutlamaya geldim unuttum 🙂

    bu güzel günün güzel geçmesi dileklerimle kadir gecen mübarek olsun… selam ve dua ile…

  4. ben okurdum ama geçen sefer okuduğuma pişman oldum. kendimi bir öğrenci gibi hissettim. (aslında geçer not almıştım) hem siz bir öğretmen edasayıla yaklaşmıştınız bana. (öğretmen değilsiniz dimi?) bi aferin demediğiniz kalmıştı.
    protesto ediyorum sizi. artık okumam. hem sıramı savdım. başkaları okusun. 🙂

  5. bunu da ben okuyayım :
    ” herkim ki , diğer kimin okuyamadığı yazıları bloguna koymayı alışkanlık edinir, her seferinde sormadan ne yazdığını söylemez;
    işte o kimi … ( burası okunmuyor silinmiş)”

  6. merak ediyoruz ama hazıra konmak güzeldi anlıyacağınız siz yazarsınız diye bekliyoruz.yanlış anlamayın okumak için uğraştık ama tam çözemedik biraz yardım lütfen 🙂

  7. gökhan;
    🙂
    Ahmet Genç mi ne yapsın?
    Bu konu da ağzımı hiç açmasam daha ii olur, felaket doluyum.
    Sadece şu Mübarek Kadir gecesinde daha vizyon sahibi ve biraz daha entellektüel bir başkan diliyorum Eyüpsultan a.
    Yok biz neredeyse yedi kuşak buralıyız, gürültüsünden dolayı en azından onu terk etmeyiz, daha geçerli bir sebeb lazım …

    sizin de kandiliniz mübarek olsun

  8. thelosthighway;
    Ne diyelim şimdi?
    okumak istemeyene zorla okutacak değiliz elbette.
    Öğretmen falan değilim, Sultanahmet köftecisindeki vasıfsız elemanlardan biriyim.
    “Öğretmen değilsiniz di mi?” kötü bişey mi ki?
    Bir aferin demediğim kaldıysa e onuda diyelim tam olsun.
    Afferin size. 🙂

  9. “Benim vezirim.
    Bu gün ne tarafa binişe azimet edersin? Canım paresi kızım nicedir?
    Mübarek mizaclarının sıhhati ile beni mesrur eyleyesin. Benim vücudum elhamdülillahi teala sıhhat üzeredir. Taraf-ı hümayunumda olanlar dahi sıhhatledir. Ma’lumun oldukta cevabını yazıp bildiresin.”

    III. Ahmet bunu hangi damadına hitaben yazmıştır bilemiyorum ama;
    büyük ihtimal Nevşehirli İbrahim Paşa’dır diye tahmin ediyorum.

Bir Cevap Yazın

