Fotoğraflar · mutfak

sahura tatlı gerekli

_mg_4491.JPG_mg_4492.JPG_mg_4496.JPG_mg_4506.JPG

Efendim yine mutfaktayım.

Bu sefer mutfakta başıma gelmeyen kalmadı; ayağıma kaynar süt döküldü, irmik tezgaha saçıldı.

Neyse, öyle böyle derken tamamladık.
saat: 00.17

yer: Ayşegül ün mutfağı

İrmik helvası ve kadayıf yapabilmek en büyük hayalimdir.

Şimdi bunlardan birini ifa ettim diyebilirim.

Gelelim tatlımızın hazırlanışına;

125 gr tereyağı eritip 2 su bardağı irmiği ilave edip kısık ateşte kavuruyoruz.

(ben bu aşamada fıstık fındık artık ne varsa onuda ilave ediyorum,

böylelikle irmiğin kavrulup kavrulmadığını fıstıkların renginden daha kolay anlıyorum.)

1.5 su bardağı sütü ve 2 su bardağı suyu kaynatıyoruz ve kavrulmuş irmiğin üzerine ilave ediyoruz,

suyunu çekene dek kapağını kapatıp bekletiyoruz.

1.5 su bardağı şekeri de katıp, karıştırıyoruz , bi süre daha demlendirip ocaktan alıyoruz.

Ben üzerine hindistancevizi serptim zevk meselesi ne seviyosanız ekleyin artık 🙂

sahura tatlı gerekli” için 6 yorum

  1. ayşegül nazar deydi sana ben söyliyim:)inş ayagına bışey olmamıstır.guzel helva yapanlar hep meşhur olur çevresınde dımı?bende denicem bakalım ne kadar meşhur olabilirim bi göreyim:)
    ellerine saglık.kolay gelsin…

  2. öyle helva yaptım dıye cıkmışsınız ortaya ama herkes beceremez o işleri
    maharet ister bu işler
    hem irmik helvasında hindistan cevizi ne arıyor katacaksaanız fıstık yeter suyunu cıkarıcaksınız herseyin illaki…..

Bir Cevap Yazın

