mutfak

böğürtlenli pasta

img_4431.JPGimg_4442.JPG

Biliyorum sabırsızlanıyordunuz acaba ne zaman yeni tarifler görücez diye!!!

Şimdi mutfağa girme fırsatı buldum pasta yapmak ve yayınlamak için.

Efendim pastamızın böyle isminin böğürtlenli olmasına bakıpta

–aman ben nerden bulucam böğürtleni demeyin

çünkü böğürtlenden kastım hazır pasta kremasının içindeki böğürtlen aromasına bir atıftır.

Böyle rahatlatıcı bir açıklamadan sonra gelelim tarifimize

3 yumurta 1 su bardağı şeker ile çırpıyoruz

sonrada 2 yemek kaşığı süt ve

1 su bardağı un ve kabartma tozunu ilave ediyoruz.

tüm bunları ilave ettikten sonra dikkat edilcek olan husus,

unu ekledikten sonra çırpma işlemini uzatmamak ve yüksek devirde yapmamak.

Tüm bunları hallettikten sonra 180 derecede ısıttığınız fırında 30 ila 40 dakika arası pişiriniz.

En güzel kısmı kremasını hazırlamak 🙂

Ben yakında farkettiğim;

böğürtlenli (Dr.Outker markalı) pasta kremasını tercih ediyorum.

Fırından çıkan keki süt veya meyve suyu ile ıslatın.

Ve hazırlayıp soğuttuğumuz kremayı üzerine sürün.

Off off ya süper.

Kendim yaptım diye diyosam 😉

Kremasını bol bol soğumuş kekin üzerine sürüyorsunuz ve pastanızı soğuması için buzdolabina koyuyorsunuz.

Afiyet olsun efendim…

böğürtlenli pasta” için 5 yorum

  1. mrb ayşegül…
    ellerine sağlık eminim çok güzel olmuştur.bitmiş halini göremedik ama neyse.evet ben tarif bekliyenlerdenim.bu yemek olayına dalıncada bi türlü çıkamıyosun ya.ne tarifler var aman aman!
    bu pastayı ben krem şanti ve çukulata sosuyla yapıyorum.oda çok hoş oluyo.ama böğürtlenliyide denicem inş.
    kolay gelsin…

  2. slm
    bende çikolata soslu ve kremşantili yapıyorum adıda ağlayan kek.çok nefis oluyo.tadan her misafirim mutlaka tarifini istiyor.eminimki böğürtlenliside güzel olmuşdur böğürtleni çok severim belki bugün bende yarabilirim
    teşekkürler…

  3. mrblr ayşegül hanım…
    biz yorum yazınca görme sen, bi gülücük bile yapma başkalarını nasıl ağırlayacağını şaşır!
    tabi bi kıskanma duygusu sende var ya dimi!

  4. Songül hanım sitem etmeyiniz lütfen
    (atlamışım yorumunu, yoksa cvb vermemezlik ne haddimize)

    hımm gelelim cvb ımıza;
    Biliyodum niye bitmiş hali yok diye soracağını Songül 🙂

    Buzdolabında soğuyan pasta ile ilk karşılaşmamızda kendileri eksilmişti 🙂
    Evin beyleri midir yiğenler midir Allah bilsin 🙂
    ee o haliylede görüntülemek istemedim…

    Hem yemeği yapıp hem fotoğraflamak hakikaten zor,
    Abim de bir yere kadar sabrediyo mutfakta fotoğraf çekmeye.
    yani o gördüğünüz kareler bile önemli kıymet biliniz 🙂

    Çok mu güldüm ne…

Bir Cevap Yazın

