Günlük gibi

bahar

_mg_4204.JPG

[Ayşegül- Süleymaniye Haziresi]

Son 10 gündür nerde alakasız bir hayat belirtisi görsem

–mezarlardan bile yükselen bir bahar vardır

dizesi zihnimden hızla geçiyor.

Özellikle de şiirle birebir örtüşen mezarlıklarda ki çiçekler bu dizeleri çağrıştırıyor.

Ama itiraf ediyorum bu kimindi hatırlamıyorum. Daha öncede söylemiştim şiirle edebiyatla çok ilgili biri değil(d)im.

Şimdi durum biraz farklı, artık ilgileniyorum hemde öyle liseli kızların özentili hali ile değil, yemeye içmeye duyulan ihtiyaç gibi ilgileniyorum.

Aslında bu ilgisizliğimin de sebeplerini biliyorumda onu da başka zaman yazarım 🙂

hımm bu arada, bu dizeler Sezai Karakoç a aitmiş.

bahar” için 4 yorum

  1. insanın dönem dönem ihtiyaç hissettiği şeyler değişiyor Ayşegül.hep rock yada klasik müzik dinlerken halk müziği dinler oluyorsun..Asla Sevmem dediğini sever, yemem dediğini yer oluyorsun…
    insanoğlunun bir hali bir halini tutmuyor..
    Ama edebiyatla ilgilenmene sevindim:)

    (Senin şu osmanlıca pasajlarından bende yayınlıycam bigün.Hazır olunuz efendim 😉

  2. o dediğin benim için fazlasıyla geçerli
    öyle yıllarla ifade edilen geçişler değil yani
    saatim saatime uymaz 🙂
    bekleriz yayınla okumaya çalışalım 🙂

  3. Ülkendeki kuşlardan ne haber vardır
    Mezarlardan bile yükselen bir bahar vardır
    Aşk celladından ne çıkar madem ki yar vardır
    Yoktan da vardan da ötede bir Var vardır
    Hep suç bende değil beni yakıp yıkan bir nazar vardır
    O şarkıya özenip söylenecek mısralar vardır
    Sakın kader deme kaderin üstünde bir kader vardır
    Ne yapsalar boş göklerden gelen bir karar vardır
    Gün batsa ne olur geceyi onaran bir mimar vardır
    Yanmışsam külümden yapılan bir hisar vardır
    Yenilgi yenilgi büyüyen bir zafer vardır
    Sırların sırrına ermek için sende anahtar vardır
    Göğsünde sürgününü geri çağıran bir damar vardır
    Senden ümit kesmem kalbinde merhamet adlı bir çınar vardır
    Sevgili
    En sevgili
    Ey sevgili

    Sezai Karakoç, Sürgün Ülkeden Başkentler Başkentine

Bir Cevap Yazın

