yalancı

_mg_4392.JPG

Efendim bu tatlının özelliği tavuk göğsü olduğunu iddia etmesine rağmen,

öyle olmamasından ötürü isminin başına yalancı sıfatı almasıdır.

Neyse çok pratik yapılan bir tatlı olması Ramazan da sütlü tatlılar listesinde başı çekmesine neden oluyor.

Gelelim yapılışına;

6 bardak sütün içine 1,5 su bardağı şekeri ekleyip karıştırarak eritiyoruz.

(not: Çırpıcıyı hep aynı yöne doğru çeviriyoruz

niye diye sormayın yemek kursunda ki hocam öyle dedi)

Bu arada tencereye 175 gr margarini koyup eritiyoruz yağın tamamının erimeye yüz tutması ile birlikte 1 su bardağından

iki parmak daha az olan unu ilave ediyoruz ve meyane kıvamına gelinceye dek pişiriyoruz.

Sonrada başka bir kaptaki şekerli sütü tencereye katıyoruz ve muhallebi kıvamına gelene dek pişiriyoruz.

Tencereyi ocaktan aldıktan sonra kıvam arttırmak için yemek kaşığının ucu ile margarin ekleyebiliriz.

Asıl iş şimdi başlıyor 🙂

5 dk düşük ayarda 10 dk. da yüksek devirde muhallebiyi çırpıyoruz. Bu son yaptığımız işlem onun gerçek tavuk göğsü gibi uzamasına sebep oluyor. Daha sonra servis ediyoruz üzerine tarçın ilave edebilirsiniz.

Afiyet olsun…

not:Tek fotoğrafla idare ediniz. Abimi sadece bir kare çekmeye ikna edebildim 🙂

Reklamlar

yalancı” üzerine 6 yorum

  1. eveeettt sekreterimiz yokken hemen yorum yazalım:)))bende tam neden bitmiş halinin fotoğrafı yok dicektim aldım cevabını:)yemek kursuda nerden çıktı yahu.ihtiyacın olduğunu hiç düşünmüyorum.yoksa yemek kursunda hocamısın?
    bu tatlı süperdir gercekten.ben kafama göre yapıyodum şimdiye kadar.şimdi ölçülerini aldım.tşkkrlr.
    ellerine sağlık ayşegülüm…

  2. songül seni
    sekreterle yaptığın şu köşe kapmaca oyunundan kurtarmaya karar verdim. 😉
    Sen her PC nin ağ ayarlarını değiştirmekle uğraşma,
    http://www.gizlen.net diye bi site var.
    orada bir araç çubuğu var URL yazıyor
    oraya http:// serefraz…. diye girebilirsin
    veya akademinin veya
    diğer wordpresslilerin bloglarını böylelikle dolaşabilirsin.
    hadi bu iyiliğimide unutma 🙂
    yemek kursunda hoca olmak kim ben kim, ben kursiyerim.
    Ama hocamız epey becerikli ve birikimli, bende elimdeki osmanlıca yemek kitabından çeviri yapıcam ve tarifleri vericem inş. bakalım kısmet.
    afiyet olsuuuun 🙂

  3. Kasenin yarısına kadar tavuk göğsü,(en yalancısından:) arasına muz ve çikolata sosuda ilave edilebilir..sonra üzerine tekrar tavuk göğsü..görünümü daha bi iştah açıcı oluyor….Aralardan önce muzları yemek tercihimdir 🙂 elmada doğranabilir.o da denenmiştir:)

  4. işte budur ya!
    en iyi yaptığım şey,
    olmayan malzemenin yerine malzeme uydurmak olsun,
    yemeğin tatlının yapımının tam ortasında yeni bişey eklemek.
    uydurmasyon yemekler lezzetlidir bunu bilir bunu söylerim
    öğrenci evinde az uydurmadık 🙂
    seyyahca önerin için saolasın
    aklımda ilk fırsatta deniycem inş.
    sevgiyle…

  5. Selamlar Ayşegül,

    songüle wordpress ile ilgili yaptığın tarifte akademim e yer vermenden onur duyduk, bu motivasyon bana epey yeter (yarına kadar) 🙂 Bu arada ellerine sağlık Ayşegül bizde isteriz 🙂 Allah yardımcın olsun evin küçük hanımı olarak. Hayırlı Ramazan sofraları…

  6. Kemal;
    söz geçiremeyince dostuna böyle oluyo.
    illegal yolla (benden izinsiz) sana yazacağına en azından kontrolüm dahilinde seni ziyaret etsin dedim 🙂
    eyvallah saolasın.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s