Günlük gibi

bu da yeni huy

[simulakra-Fotokritik]

Son birkaç yıldır böylede bir huy edindim.

İnsanlara isimlerini sormadan evvel;

zihnimden ona en uygun ismi veriyorum ama bunu çoğu zaman istem dışı yapıyorum.

Bazılarında da ismini öğrenmemde birşeyi değiştirmiyor ben ona uygun bulduğum isimle hitap ediyorum.

Merak ediyorum neye göre karar veriyor bilinçaltı,

Çok güzel yüze sahip bütün erkek çocukları Yusuf olmalı,

en haşarı olanlar Taha, Furkan.

Kızlardan ağırbaşlı olanlara çarçabuk Fatma, Zehra ismini yapıştırırım.

Bu konu ile ilgili en son yaşadığım hadisede geçtiğimiz ay deniz otobüsünde vuku buldu.

Arap bir aile ile yolculuk yaptım, bebeği, babası severken havaya kaldırmıştı işte tam o vakit; biraz da benim çabamla bu Arap kızı ile göz göze geldik.

Öyle şaşkın şaşkın bana bakıyodu ki dayanamadım bebeği rica edip, aldım

Bebeği teslim ederken de ismini sordum, sahura demez mi!

O kadar eminim ki Zeynep diyeceğinden bir an için kadının söylediğini isim olarak algılamadım.

Şaşkınlığımı anlamış olacak ki sahura nın bir çiçek türü olduğu açıklamasını yapmak durumunda kaldı kadıncağız.

(Bu arada arapların ingilizceye hakimiyetlerinede maaşşallah diyorum)

Tabi dayanamadım bu kızın ismi zeynep olmalıymış deyiverdim.

Saolsunlar beni kırmadılar Armutluya kadar bu çift kızlarını zeynep diye sevdi 🙂

bu da yeni huy” için 8 yorum

  1. bizim de bir abimiz var, aynı durum kendisisinde de geçerli bir kişi ile ik tanıştığı an ona hangi ismi reva görüyorsa adını öğrense dahi o isimle hitap ediyor. kendisine sorduğumuzda “o an sana baktığımda o isim aklıma geliyor” diyor,ki nedenini bilemesemde bende insanlara bakarak ruh hallerine göre isim verme alışkanlığı var. nedenini bilemedim şimdi.yakıştırma?

  2. işte bende onu demek istemiştim sizden esinlenerek şehrazat aklıma geldi. serefraz değil yani. yine karıştırdım galiba. (ben kaçim gençler)

Bir Cevap Yazın

