Günlük gibi

masal delisi

masal.jpg

çok hayalperesttim küçükken
hayal gücüm bir umman gibiydi kurardımda kurardım
küçük kafamın içinde bir sürü masallar efsaneler boy ölçüşürdü.
bir kısmı tamamen benimdi, bir kısmıda annemin anlattığı masal bozması hikayelerdi.
bazen uydurduğum hikayenin kahramanı olup gerçekle hayali ayırt edemezdim sanırım.

Hatta
bir keresinde cesaretimi toplayıp anneme ( daha okula gitmiyordum)
-Anne benim kaldırım taşlarının ek yerlerine basmamam gerekiyor
demiştim
Annem
-niye
bile diyemedi.
Şimdi anlıyorum niye benimle muhatap olmadığını. 🙂
benim anlatacak çok şeyim olduğunu anladı sanırım.
Çünkü bana göre ben çizgilere basmadan yürümek,
merdivenleri ikişer ikişer çıkmak
ve kaldırım kenarından yürümekle vazifeliydim.
Bu vazifeyi kim bana verdi hala meçhul …

Uzun süredir neredeyse hiç bir konu hakkında hayal kurmuyorum
bilinçli bir tercih değil
nasıl bir zamanlar hayalsiz yapamazken şimdi de hayallerden uzaklaştım.
sanırım onun içindir nerede birisi bir kitabı aralayıp bir öykü, hikaye, efsane okusa, anlatsa
hemen diz çöküp, hikayeyi dinliyorum büyük bir hevesle.
tıpkı uyumadan evvel masal dinlemeye alışmış çocuklar gibi.
Öyküler için teşekkürler

masal delisi” için 4 yorum

  1. sevgili ayşegül,

    yaş kemale doğru gittikçe bizden ne çok şey çalıyor zaman! okuduğum ya da dinlediğim öyküler/masallar fantastik bir dünyaya çekmedi beni çocukluğumda. şimdi sen umman gibi hayallerden bahsedince benimkiler iyice düştü gözümden. masallar hiç mi etki etmedi hayal gücüme? benden üç yaş küçük kuzenlerime uyumadan önce anlattığım masallar -ki bazen uydururdum- küçük bir anne gibi hissetmemi sağlıyordu en fazla 🙂

    şimdi ise ara ara çocuk kitapları okuyorum. kütüphanemin bir rafını çocuk kitapları için ayırdım. kaldırımın kenarından yürümek ve merdivenleri ikişer çıkmak konusunda vazifeli olduğumu hayal edecek fırsatı kaçırsam da birazcık soluklanıyorum 🙂 çocuk yanını öldürmemeliymiş insan, diyorlar..

    sevgiler,

  2. Cocuklardan, hikayelerden, hayallerden soz acilmisken su zaman gazetesinin arkadasim ekinin sona ermesine uzuluyorum ya. 😦

    Ben her Persembe Melek Ce nin yazdigi oykuleri artik nereden okuyacagim?.. Aglamak istiyorum.

  3. evet artık o tarz ekler çıkmayacak.
    yaklaşık birkaç evvel alınmış bir karar maliyeti kurtarmıyormuş 🙂
    kendi hikayelerini yaz hureyrecim…

Bir Cevap Yazın

