Günlük gibi

dönme dolap iki

funf.jpg

Efendim bugün sevgili Mert’le Lunapark keyfi yaptık.
Ama ne keyif!
3 kere çarpışan otomobillere bindik ve daha bir sürü oyuncağa Mert Efendi pek bir keyifliydi çocuk olmak başka bir şey…

Ama en önemlisi hiç bir eğlencesi olmayan dönme dolaptı benim için.
Sanırım hatırlattıkları ile özeldi dönme dolab;
kemal kelimesiydi aklıma gelen.

Evet kemal hani şu yetmekten yeti, olmaktan olgun gibi uydurukça kelimelerle karşılığı verilmeye çalışılan kelimemiz.
Kemale ermek deriz ;
eskiler bir şeyin kemalini anlayıp buna nail olmak şeklinde tarif ederlermiş.
Aslında yaptıkları bu tarif -bir şeyin yokluğunu idrak edip nail olmak- aynı zamanda elemin tarifini de karşılar.
Neyse buraya girmeden şu kemale ermek meselesini açıklığa kavuşturalım
Kemale ermek bilkuvve olanın bilfiile dönüşmesidir yani potansiyelin olmasıdır kemale ermek.
Şimdi doğrusal bir hareketle kemale ermeği açıklamak zordur çünkü doğrusal olan sonsuzdur tamama erdiremezsiniz, ancak kemal e ermek dairesel olan bir hareketle açıklanır.

ve bu dairesel olan hareket sizi madde aleminden mana alemine geçirir.

ya hu bu nasıl bir silsile dönme dolaba bakıp kaç kişi bunları düşünür . 🙂

Bu engin bilgilere okuduğum ya bir kitapta yada makalede rastlamıştım…
ama yazarı Dücane Cündioğlu idi.

dönme dolap iki” için 14 yorum

  1. nasıl bu kadar hızlı güncelleyebiliyorsun sayfanı? hayır, yetişemiyorum yani. üstelik soru cevap bekleyen bir sorudur.

    dairesel hareketlerden bahsetmiş bu güzel yazı. dairesel harekette saçmalık vardır serefrazcım. hatta çemberin ta kendisidir saçmalamaca.. ve saçmalık yalandan çok uzakta bir yerlerdedir. geçmişte kaybettiklerimi düşündüğümde, geleceğin olumsuz yanlarını gördüğümde, saçmalamaktan başka bir şey yapmam.
    karışık bir şey. ama sadece şu kadarını söyleyeyim saçmalamak iyidir. hatta âlâdır. ben bunu bir şeyh’ten işitmiştim. daha doğrusu okumuştum. harakani hazretleri öyle diyor. “saçmalamaktan korkmayın, çünkü insansınız.”
    şimdilik bu kadarı yeterli olsun.

    sevgiyle kal;

  2. yok o senin dairen şekerim bizimki saçmalamdan kemale eriyor elhamdülilllah 🙂

    bu arada saçmalamak değildi de insanın kafasının karıştığı an düşünmeye başladığı andır gibi bir cümle gidip geldi aklımda bu yazdıklarından sonra
    ama sorma kaynak gösteremiycem bir şeyh hiç değildi 🙂

  3. kafası karışık olmanın yararları bu noktada zuhur ediyor. düşünmek manaya kapı aralıyor aslında.

    saçmalamak dedik de, sahiden önemli saçmalamk. bir eser var, orada geçiyor. harakanlı bilge’nin söyledikleri var o eserde. e, şeyh bu, boş konuşmaz. ve o eserin bir sırrı da var. okuyana söylenen.

  4. son notumun yanlış anlaşılmasını istemem. burası sanal alem, insanlar bazı şeyleri yanlış anlayabilirler. yazılanlar belki bir gönderme sadedinde kabul edilebilir kimilerince. öyle anlaşılmasını istemem. eğer öyle görünüyorsa şayet, çok üzülürüm.

  5. Selamun Aleyküm;

    Ahh be. Dayılarım amacalarım beni az lunaparka götürmemiştir. Aklımız kesmeye başladığında da parayı bulduk mu soluğu lunaparkta alırdık. Ne günlerdi be 😀

    Dönmedolap daha çok huzur verir insana. Yavaş yavaş yükselir ve alçalır. Hem de bir kereden daha fazla. Aynı hayat gibi, fakat birden fazla hayat. Her yükselişte bir öncekinde bakamadığınız tarafa bakabilirsiniz. Siz yükseldikçe yerdekilerin ufalması sonra inerken büyümeleri.

    Ama benim en sevdiğim tabi ki çarpışan araba 😀 Dannn dunnn 😀 Herhangi bir kısıt yok 😀 Bir de az hızlı olsalar 😀

    Allah’a emanet olun…

  6. Selamlar Elif, 🙂

    Biri benden mi bahsediyor? Kemal geldi 🙂 Yahu kardeşim hem not bırakılmadığından sitemkarane şikayet ediyorsun, hemde bırakılan notların genellikle cevapsız kaldığını görüyorum. Tamam ben vefasızlığımla bunu talep etmeyi hak etmiyorum ama vefayla serefraz ın müdavimliğini sürdürenleri bari gözetelim. Tamam daha fazla ileri gidip haddimden uzaklaşmayayım. Bunca yoğunluğuna dair hayata dair farkındalığını kaybetmemen ve lunapark ta vakit geçerip rahatlamaya vakit ayırman takdire şayan. Ayrıca sana bir dost tavsiyesi, bu blogu her ne şartta olursa olsun bence kapatmayı düşünme çünkü senin için rahatlatıcı bir nefes aralığı olduğu izlenimini ediniyoruz.

    Selamlar dost, yokluğumuzda olduğu gibi varlığımızda da ziyaretlerini bekliyoruz.

    Kemal

  7. kemal selamlar;

    hıh evet tam da sizden bahsediyoduk 🙂
    evet sanırım biraz öyle oluyor okuyorum yanıtlar bende kalıyo, yazmıyorum 🙂
    daha titiz davranırız kemal abi olur mu ?
    yediğimiz fırçanın haddi hesabı yok Allah ım sen bana acı…
    takiptesiniz merak etmeyin

  8. aa tam da yorum yazıyodum 🙂

    hayatım pc başında geçiyo işim de başladı artık
    bu da ortalama 16 saat pc başındayım anlamına geliyo
    yani yakalanacak bi durum yok 🙂
    biz hep burdayız

  9. Hani filimlerde olurya hikayenin en iç burkan kısmında suskun bir lunapark ve hareketlenen sahne …ben ikinci bahar filminde bu kareyi çok beğenmiştim.
    biz de bi gün lunaparka gitsek ya…belki hayatımız hareketlenir :))umut dünyası
    ayşegül bilemiyorum teklifim alındı mı ?

  10. aysuncum,
    bu ne hafıza!
    ikinci baharı unutan bana, ordaki bi sahneyi hatırlatıyor 🙂
    malumunuz dizi kültürüm sıfır.

    *hayatımız hareketlenir mi ?
    aysun hareketten başım dönüyor.
    evde oturup film seyretsek 🙂
    sevgiler…

Bir Cevap Yazın

