vav

vav.gif

nasıl bir harftir biliriz…

Arap alfabesinin harflerinin kelime içinde yüklendikleri ses dışında, geneli birde isme sahiptir. Misal; Elif, mim, kaf ne kadar hoş ya. Durun bu yetmiyor bunun dışında şekilleride oldukça estetik. Elif harfi üzerine yazılmış bir sürü yazı okumuşsunuzdur . Malumunuz eğilmez bükülmez duruşu, övgülere mazhar olması için yeterli görülmüştür.Lafzatullahın ilk harfi olması da kıymetine kıymet katmıştır. Ama ben her nedendir bilmem, çok göz önünde olan sevilen ve görünüşü ile ön plana çıkan şeylere karşı hep ihtiyatlı duran bir iç sese sahibim.Ben çirkinlere meyilliyim sanırım. Vav da işte öyle şu iki büklüm duruşu sizcede çok samimi görünmüyor mu!

Anne karnındaki bir bebek, saçları ağarmış bir insanoğlu gibi…

Biz vavı severiz. Elif’in seveni zaten çoktur.

Bu arada benim ikinci ismim Elif 🙂

vav” üzerine 6 yorum

  1. peygamberimizin vav harfi ile ilgili hadisini okumuştum. bazı vavlardan sakınılması hususunda önemli bir beyandır. peygamber efendimiz (sas), vav sesi ile başlayan kelimelere dikkat etmek gerektiğini mesuliyet gerektiren önemli vazifeleri ihtiva ettiğini vurguluyor. vali olmak, vezir olmak, vekil olmak, vaad etmek vb..

  2. Allah ım neler öğreniyorum
    (hatırlattığın için saol bir de vesvese vardı sanırım)

    ben de diyorum bu harfi niye seviyorum
    bu arada ne kadar dikkat edersem edeyim
    hüsn-i hatta yazmakta zorlanıp; zor geçtiğim harflerden biridir vav.

  3. ama sen bunları daha önce öğrenmişsin serefrazcım, değil mi, hatırlamazdın yoksa. bak işte , hatırlaman hususunda vesile oldum bende. vesile kelimesinin olmadığını biliyorum, içim rahat bu yüzden.:)

Bir Cevap Yazın

