Ali Nazik

img_4010.jpgimg_4011.jpgimg_4013.jpgimg_4017.jpg

img_4025.jpg

-Ali nazik kebabı yapmak için mutfaktayım bakalım neler olacak saat: 15.35

-4 patlıcanı yıkadım ve ızgara kısmını çalıştırdığım fırında közledim.

-Patlıcanların kabuklarını soyup; bir çatal yardımı ile ekmek tahtası üzerinde ezdim.

soru 1

-Niye ekmek tahtası üzerinde? -el-cevab: malzeme cinsi metale göre daha sağlıklı olduğu için

soru 2-

Niye robot kullanmadın? – el- cevab: efendim validem her insanın elinin bir lezzeti olduğunu söyler. Bizde buna

binaen yemeğin bu kısmını elimizle hallettik. 🙂

3 – 4 yemek kaşığı süzme yoğurdu ve patlıcanları robotta koyu krema kıvamına gelene dek çekiyoruz.

(üff ya bu kısmı böylece bile yiyebilir insan, özelliklede soğutulmuşunu. Allah ım bunları ben mi söylüyorum 🙂 )

Böylelikle Ali Naziğin beğendi kısmını halletmiş olduk.

Tarifte 200 gr kıyma diyor kesinlikle dinlemiyoruz, sonra bir tava kavrulmuş kıyma yemek durumunda kalabilirsiniz 🙂

Bu arada 1 adet domatesi robottan geçirmemizi söylüyor ama ben bunuda bıçakla hallettim.

Kıymayı tavaya alıp rengi değişene dek kavuruyoruz ardından domatesleri ekliyoruz.

Yemeği hallettik sayılır.

Şimdi beğendi kısmını geniş bir kayı tabağa alıyoruz ve üzerine kıyma harcını koyuyoruz.

Tereyağ ile kırmızı biberi yakıp kebebın üzerinde gezdiriyoruz.

Afiyet olsun…

Öğrenilenler:

Fırından yeni çıkmış patlıcanları tutmak için acele edilmeyecek.

Önlük muhakkak kullanılacak.

Ali Nazik” üzerine 5 yorum

  1. Usta’nın notu:

    Sevgili Ablacım,
    gördüğün gibi zora gelince Ayşegülde yemek hatta kebap denemeleri yapabiliyormuş.
    Bundan sonra mutfak mevzuunda saygıda kusur etmeyeceğinizi umuyorum. Yani sülalenin tek Arnavut kızı sen değilsin di mi? 🙂

    tamam o özel böreği yapmama henüz zaman var bunu biliyorum ama çok uzak değil.
    Tahtını elinden alır mıyım bilemem ama sallamaya başladığım kesin. 🙂
    (Allah ım bu ne mütevazilik; kendimi utanmasam emine beder ilan edicem…)

    Kebabı bi kişiye yedirdim yedikten sonra yüz ifadesinide görüntüledim ama yayınlamamı kabul etmedi.

    Ama emin ol çok mutlu görünüyodu.
    ya çok beğendi ya da tehditkar bakışlarımın etkisi ile iyi rol yaptı bilemeyeceğim 😛

  2. Selamun Aleyküm Ayşegül;

    Burada da ne arasan var durumu oluyor 😀

    Kediler, camiler, yemekler…

    Seni yemeksepeti.com’a da üye yapalım online sipariş al 😀

    Allah’a emanet ol…

  3. Ah su patlicanlar ne guzel gorunuyorlar. Bizim buradaki patlicanlarda guzel gorunuyor ama lezzetini sorma. 😛

    Bu arada ellerine saglik. Tarifi cok hos yazmisin. 🙂

Bir Cevap Yazın

