Renk renk…

img_3631.jpg

[Mısır Çarşısı-Ayşegül]

Vitamin kokteyli

Kuru meyvelerin yemeklerde veya sade olarak bu kadar çok tercih edilmeleri karşısında beslenme uzmanları tarafından yakından incelendi ve ilginç sonuçlar elde edildi. Buna göre kuru meyveler vücudumuzu öncellikle serbest radikaller karşı koruyorlar. ORAC analizine göre kuru meyvelerin antioxidan potansiyeli çok yüksek. Özellikle kuru üzüm ve yaban mersini ilk sıralarda yer alıyorlar. Kuru meyvelerin içerdiği diğer biyoaktif maddeler:

Beta karoten, antioxidanlar arasında en etkili olanı. Beta karoten kalbi ve dolaşım sistemini serbest radikallere karşı korur. 100 gr kuru erik 140 Mikrogram beta karoten içerir.

Kalyum vücudun su ve elektrolit seviyesini dengeliyor. Ayrıca kasların mineral gereksinimini karşılıyor.

B1 ve B2 vitaminleri sinir sistemini düzenliyor.

Kan yapımında demirin çok büyük bir fonksiyonu var.

İkincil bitkisel maddeler meyvelerin özellikle kenar katmanlarında bulunur. Bunlar bağışıklık sisteminin kuvvetlenmesine, yaşlılık sürecinin yavaşlamasına ve serbest radikallere karşı savunmada etkili. Öneri: Kuru meyveleri yemeden önce onları bir miktar suda bekletin.

 
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s