Gelelim cevizin faydalarına

cevizici.jpg

İçerdiği fosfor ve kalsiyum nedeniyle zihni yorgunluğu giderir, kemik ve dişleri güçlendirir

Potasyum açısından oldukça zengindir. Potasyum, sinirlerin uyarımı ve kas dokusunun çalışması için gereklidir.

Magnezyum içerdiği için kasları rahatlatıcı

Kırmızı kan hücrelerinin biçimlenmesine,akciğerlerden dokulara oksijen taşınmasına yardımcı olan ve kansızlığı önleyen “demir”açısından, oldukça zengin bir besin maddesidir.

Bal ile karıştırılıp tüketildiğinde soğuk almış mideye iyi gelir

Damar sertliğini önler.

Enerji sağlar.

Şeker hastaları için hayati önemi olan insülini artırır

Verem mikrobuna karşı korur.

Ceviz yağı, mide ve bağırsakları temizleyerek, yumuşak kalmalarını sağlar.

Hazmı zor olduğundan karaciğeri rahatsız olanlar ceviz yememelidir

Mayıs ve haziran ayında çiçek açan ceviz ağacı bünyesinde yağ, tuz, albümin, karbonhidratlar, gümüş iyonu, sodyum, potasyum, B1, B2, B3, B6 ve E vitamini barındırır

Yaklaşık 20 değişik türü olan ceviz ağacının, meyvesi kuruyemiş olarak tüketilen türü “adi ceviz ” olarak bilinir ve Türkiye’nin hemen hemen her yöresinde yetişir

Sert kabuğun içinde yer alan ceviz içi, yüzeyi çok kırışık bir beyin görünüşündedir.

Yüksek oranda protein ve yağ içeren ceviz içi, kuruyemiş olarak tüketilmesinin yanı sıra, şeker hastalarına besin olarak da verilir.

Ciğere, mideye ve dimağa kuvvet verip ağız kokusunu da giderir

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s