Arz odası kitabesi

img_2857.jpg

Bu kitabe Topkapı sarayında ki arz odasının kitabesi.

Osmanlı da bir çok yapının kitabesinin son satırında ebced hesabı ile tarih düşürülmüştür.

Burdada eğer yanılmıyorsam tarih-i cevherin ile tarih düşürülmüş.

Okuyabilen var mı?

Arz odası kitabesi” üzerine 12 yorum

  1. Arz odası babü’s saade kapısının karşısında yer alıyor.
    üçüncü mehmet tarafından yaptırılmış olan arz odasında elçiler kabul edildiği gibi divan toplantılarından sonra padişah kimi zaman vezirleri de burada kabul ederdi.
    içinde iki tekneli bir çeşme var ve görüşmelr yapılırken çeşmeler açılıp suyun çağıltısı ile görüşmelerin mahremiyeti sağlanırmış.
    Böyle ince düşünce yapısına sahip ecdadın ruhu şad olsun…

  2. @Serefraz,Bize Osmanlıca öğretmeye niyetlisiniz sanırım.Kitabenin anlamını öğrenmek için sabırsızlanıyorum.Kopya çekeğim ama 🙂 Ve ecdad her konuda ince düşündüğü gibi bu konudada zerafetini göstermiş.Bu arada Büyük Erdemler Risalesi elime geçti.Henüz okuma fırsatı bulamadım ama yazarının herşeyin politika olmadığına artık inandığını söylüyor olması kitabı benim için daha anlamlı kıldı.Bunun içinde ayrıca teşekkür ederim.Yüreğinize sağlık.Muhabbetle.

  3. Serefraz yarım yamalak bi osmanlıcayla okudum biraz ama tam bi mana veremedim..”dal”ları ve “vav”ları karıştırdım..ehil olanlar bilirler mutlaka.
    tam okuyamamakla beraber, toparlarsak:

    “Kalbi haceti olsa, gelsin daima arz odasına, sultan Mustafanın yanuna”… yada “geldi”..

    böyle bişey galiba. kusuruma bakmayın..medeni cersaretimi test etmiş oldum 😀

  4. seyyahca medeni cesaret mi bilemem ama aşağı yukaı bazı kelimeleri en azından yakalamışsınız 🙂
    çok teşekkür ediyorum ilginize…
    sevgiler…

  5. serefraz tamtamına mana verecekler olursa bende bekliyorum ilgiyle..hem bakalım bizim medeni cesaret ne durumda olacak 😉

  6. bir medeni cesaret de ben şey ettireyim 🙂

    kıble-i hacet ola şayan demre daima
    arz odasın kıldı nev(?) bünyad sultan mustafa

    isteklerin yöneldigi makam,yani sultan, demre daima şayan olsun,

    arz odasını inşa ettirdi sultan mustafa…

    yanlışımız varsa affola….gerçi pek sanmıyorum ama 😛

  7. tebrik ederim. 😉
    sizinkisi medeni cesareti aşkın birşey 🙂 belli ki bu konuda ilminiz var.
    ben yanlızca iki üç kelimeyi doğru bilmişim. 😀 onun dışında herşey yanlış 🙂
    ya hu çok güldüm benim medeni cesarete.. 🙂 ben kendime gülebilirm kimse gülmesin hee 8) 😉

  8. zaten medeni cesaretimiz aşkın oldugu için evde kaldık 😦

    ahh ahh öldüm gittim bi açılamadım… bööle giderse vericekler kızı 😥

  9. insan her kulvarda cesaret gösteremez ki…

    hem erkekler evde kalmıyo malesef 😦 o bayanlara mahsus bişey yine malesef 😦 (tabi ben böyle düşünmüyorum )

    korku gereksiz, edebinizle adabınızla uygun bi şekilde gidin isteyin kızı… hayırlısnı dileyerek…insan korktukça vesvesesi artıyor… sırtınızı rabbimize dayayın, endişe etmeyin ;)yarabbi hakkımda hayırlısı neyse sen onu nasip eyle deyin..işte o zaman sonuç negatifte olsa poitifte olsa mahzun olmaya gerek yok.bizi yaratan bizden daha iyi bilmiyor mu herşeyi?…

    diyene bak 😀 (ama işin gerçeği böyle ben kendime söz geçiremesemde..)

    ayşegül bu arada nerelerdesin konuyu ele geçirdim 8)

    sanki kendi bloğumda yazıyorum oh 😉

    görüşmek üzere,;)

    meaddua…

  10. kardeş, valla sen biraz daha gaz vermeye devam edersen alamıyacagımız kız yok gibi hissedicem 🙂

    sanırım istemeye geldiler kızı, ohh yaşadı 😀

    e şu halde ne işi olur blogla internetle minternetle …

Bir Cevap Yazın

