Osmanlı mutfağı

_mg_2948.jpg

Bence biz besleniyoruz diye kendimizi kandırıyoruz. En azından ben kendi adıma bunu rahatlıkla söyleyebilirim. Sabahları kahvaltı niyetine mısır gevreği veya içilen bir fincan kahve, öğle arasında koştura koştura uğranılan kafeler veya en yakın hamburgercinin kuyruğunda aman bugün hangi menüyü seçsem telaşları 🙂

 

Ama bakınız eskiler böyle mi beslenmiş.

 

Afiyet olsun 🙂

Osmanlı mutfağı” üzerine 16 yorum

  1. merhaba
    gecenin bir vaktinde rastgelinen bu türk sanat musikisini
    penceremden(her nekadar denizi görmesini çok arzulasamda şimdilik martı sesleriyle yetiniyorum:) ) bulutlarla ha kapandı kapanacak ay ı seyrederek, yeni demlediğim çayı ve istanbulumu yudum yudum içiyorum. bu ıstanbul ki çağ açıp çağ kapatan bir şehir.. güneş engüzel yüzünü burda sergiler, aşıklar maşukunu hep bu diyarda arar..
    istanbul sen sesi güzel şehirsin, seni duydum bunu bil…
    not: belki konula alakasız oldu 😦 ama ne yapayım bu müziği dinlerken, bu şekil kendimle hasbihal ettim
    hepinize istanbulutlu geceler…

  2. Çok ta iyi yaptınız 🙂
    İstanbul u dinleyen bir sürü istanbul aşığı vardır bu saatlerde eminim.
    Kiminin elinde çayı, kiminin elinde nescafesi İstanbul la dertleşir o da dinler olanca sessizliği ile bazen de bir martı sesi ile sese ses verir. 🙂
    Afiyet olsun…

  3. Vaveylanın şiir gibi notu yazını gölgede bırakmış Ayşegül 🙂 Bir de İstanbul ile nescafe yi yanyana getirmeyelim zamane gençleri.

    Ya Ayşegül ben seni cidden kıskanmaya başladım 🙂 Nasıl oluyorda böyle gönde 2 dosya ekleyebiliyorsun, ben 1 tane eklemek için ciddi vakit ayırmam gerekiyor. Hayır birde hepside orjinal oluyor yada çoğu diyelim. Çalıştığını formda ifade etmiştin. Çalıştığını bilmeyen bütün gününü bu işe ayırıyor zannedecek. Latifeler bir yana tebrik eidyorum. Birde kıskandığım bir başka konu resimlere müzik eklemen, lütfen bu konuda da benden teknik desteğini esirgeme.

    Birde Türkiye’de oturupta kahvaltıda mısır gevreği yiyenlerle bir tartışma platformu kurun lütfen. Gerekirse 65 milyonun önüne televizyonlarda çıkıp tartışmaya hazırım :)Ah ahhh…

  4. Selamlar,
    Ya caiz mi yaptiginiz? Valla diyecek birsey bulamiyorum, nutella fln neyse anladikta, bu komple halil ibrahim sofrasi ne oluyor?
    yani bu blogu Amerikadan ziyaret eden arkadaslar vardir, simdi bu resmi gorurler, oralarda icli kofteler, kapama pilavlar, sarmalar, salatalar fln. filan yoktur, canlari ister bulamaz demiyormusunuz 🙂
    Neyse, o zaman siz bu resmin cekildigi mekanin ismini bir soyleyinde odeselim…bari gelince nasip olursa gideriz…

  5. Selam Ferhat;
    eyvvaaah acayip eleştiriler almaya başladım şimdi kaldıramam ama ilk fırsatta bunu yok ediyorum 😀
    Haklısınız ya diyecek bir şey yok…

  6. Kemal;
    kesinlikle gölgede kaldı farkındayım neredeyse siliyordum vaveyla nın yazısını, çaktırmayın 😛
    Bu arada nescafenin nesi var ki anlamadım 🙂
    Bir tiryaki olarak benim için İstanbul’la özdeşleşmiştir bir de fon da bir ney solosu olacak tablo tamamlanmıştır benim için 🙂

    Yayınladıklarımın inanın üzerinde çok düşünmüyorum, spontane gelişiyor yazıları fotoğfalrı ve müziği seçmem. Zaten çoğu zamanda bence yapmak istediklerimi, bu tez canlılıktan dolayı ıskalamış oluyorum 🙂
    Evet hem çalışıyorum hem talebeyim hem… hem…:)
    ya bu kahvaltı mevzuuna gelirsek o durum biraz çetrefilli,
    annecim varken bir gün kahvaltısız beni okula, işe yollamamıştır ama o gidince sanırım bir fincan sade kahve kolayıma geliyor 🙂

  7. estg. kemal, ne demek benim yazı aşyegülün yazısını
    gölgede bırakmış
    yazıyı birde yazdıran etken önemlidir buda ayşegülün o musikiyi
    koymasıyla gerçekleşti yani musikisiz belki de o yazı olmayacaktı(çaktırma bari yazıyı silinmekten kurtarırız:))
    şaka bi yana da teşekkür ederim yorumun için
    baki muhabbetle

  8. Vaveyle bana her istanbul sözu askı, her ask ayrılıgı hatırlatıyor buralarda…
    İlham veren yorumlarının devamını beklıyoruz.

    Ya Ayşegül fotoğraftakı mini açıklama tabelalarını kaldırmak aklınıza gelmedimi, daha fıtri olurdu bence. Aman kızmayın sacede dikkatimi çekti 🙂

    Selamlar

  9. Kemal’e
    benim bu yemekleri görüntülememe izin veren ablalara teşekkür ediyorum öncelikle.
    Yemeklerin üzerindeki tabelaları almak üzere elimi uzatsam (ki aklımdan geçmedi değil) eminim hepsi üzerime o anda uçardı 😀
    Malumunuz yaz sıcaklarında kırık kol da keyifli olmaz 🙂
    ayrıca niye hep kızmayın diyorsunuz kızgın bir halim mi var 🙂
    baki muhabbetle …

  10. “Bence biz besleniyoruz diye kendimizi kandırıyoruz.”

    Bence calistigimiza da kendimizi kandiriyoruz. Osmanli da meshur kuzularin meshur olmasi, harcanan savas antrenmani enerjisini telafi etme imkaniydi. BIr kuzuyu bir oturusta bir kuzuyu yeme firsati olan kisi, bir agaci devirebilme gucune sahipti. Simdiki diyet, miyet falan soylentuleri hepsi tembellikten ibaret. Insan yaglari yarim saatlik bir yuruyusle eritme imkaniyla yaratilmistir.
    Dolayisiyla yedigimize kandirildigimiz gibi birsey yaptigimiza da kendimizi kandiriyoruz.
    vesselam

  11. eskilerin beslenme tarzıyla beslenirsek 2 ayda musallayı boylarız… Eskiler kadar kalori yakacak işler yapmıyoruz malesef..

Bir Cevap Yazın

