Büyük Erdemler Risalesi

powerpics_book3.jpg

Andre Comte-Sponville in bu bahsedeceğimiz kitabı, ülkesi olan Fransa’ da haftalarca en çok satanlar listesinde yer almış. Ancak bu ülkemizde ki çok satanların (genellikle) özelliği olan sathilikle yargılayacağımız cinsten bir kitap olduğunu göstermiyor.

Erdemi; harekete geçen ya da geçebilen bir güç olarak tanımlarken; erdemin aynı zamanda öğrenilebilir bir şey olduğunu ancak bunun için en başta ne yapmamız gerektiğini anlamaya çalışmak gibi bir çaba içinde bulunmamızın şart olduğunu belirtir.

Yazara göre; “Eğer erdemli eylem bize haz vermiyorsa, bu zaten erdemli olmadığımızdan ötürüdür.”

Nezaket, sadakat, basiret,itidal, yiğitlik, adalet cömertlik, merhamet, bağışlama, minnet, alçakgönüllülük, sadelik, hoşgörü, saflık, yumuşak huyluluk, iyiniyet, mizah, aşk gibi erdemleri ayrı ayrı başlıklar altında işlemiş.

Bence okunası bir kitap, özellikle de batı menşeli bir yazardan bu değerleri okumak ayrı bir bakış açısını görmek açısından önemli.

tavsiye ederim :))

Büyük Erdemler Risalesi” üzerine 16 yorum

  1. Andre Comte-Sponville-Büyük Erdemler Risalesi
    istanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları İstanbul, Ekim 2004, 1. Basım,413s.Bunları yazarsanız daha iyi olur.Sipariş verdim gelsin bakalım amcamız neler söylemiş 🙂 İnşallah çevirisi iyidir.Muhabbetle..

  2. selam suskun;
    o bilgileri bilinçli olarak yazmadım.
    Çünkü biliyorum ki ilgili olanlar senin gibi araştırıp öğrenebilir.
    Bu hızınızada hayranım bu arada nutellayı hemen almanız, kitabı ısmarlamanız maaşallah ne diyelim:)

  3. Valla bazen bişeyler ararsınız da nerde karşınıza çıkacağı belli olmaz.Benim de aklımda buna benzer birkaç kitap vardı.En son Montaigne’nin Denemelerini tekrar okumayı düşünmüştüm.Bunu görünce bahanem oldu okumamak için.Sınavlar bitince bir liste yaptım okuyacaklarım diye tatilde.Bunu da eklemiş bulundum Allah razı olsun.Bu arada dondurma da güzeldi 🙂 Muhabbetle.

  4. Bundan sonra daha sorumlu bir yayıncılık anlayışı benimsemeliyim :))
    Bu arada o kitap listesinden bende hazırlıyorum stokları eritmek lazım :))

    İyi okumalar…

  5. Estağfürullah iyi gidiyor yayıncılık anlayışınız arada nefsimize zulmetseniz de 🙂 Sizede iyi okumalar.Muhabbetle

  6. Selamun Aleyküm Ayşegül;

    Bu insanoğlu öyle bir şeyki “erdem”in bile içine edip aha erdem budur diye bağırıp çağırabilir ki öyle de yapıyor zaten. Önce içini boşaltıyor; kavramı kelimeyi kuşa çeviriyor. Eğer kendiside boşsa bu ona yetiyor ama içi pislik doluysa birde pislikle dolduruyor içini kelimenin. “İslam sonuca bakar” diye bir hüküm var ama bizim zamanımızda abartmış bunu. Doğru sonuca yol almayacaksın sonra Allah’ın rahmeti büyüktür diyeceksin. Acaba o kafayla doğru sonuca çıkman ne kadar olası? Bildiğimiz bir örnek var ya çölde zalim bir kadın uyuz bir köpeğe kuyudan su çıkarıp veriyor ve kurtuluyor. İnsanlar birbirlerinin uyuz köpekleri olmuş ve birbirlerini uyuz köpekleri yapmak için olanca güçleriyle çalışıyorlar. Hem de sorduk mu böyle en doğrusu diyorlar! Biz asıl doğruyu söyleyince kıvırıyorlar ama doğru diyosun da diyorlar. Hadi “Hak”dan hiç haberin olmasa neyse; haberin var be! Bu ne yaman çelişki! Allah ıslah etsin. Amin!

    Allah’a emanet olun 🙂

  7. “Acaba o kafayla doğru sonuca çıkman ne kadar olası?”.Bu sözünüze kesinlikle katılmıyorum.Yaşadığınız yahut düşündüğünüz birşeyin ne ile neticeleneceğini hiçbir zaman bilemezsiniz.Hayatta herşeyin sebebi zahirisinden başka bir de sebebi hakikisi vardır.Ve bunu sadece Allah bilir.Herşeyde bir hayır vardır sözünün çıkış noktası da budur zaten.Düşünceleri ile rezil gördüğünüz bir kimsenin hayatı-bu düşünceleri vasıtasıyla- Rabb’im isterse değişmeye muktedirdir zira mukallübel kulup olan O’dur.Ör:Cemil Meriç.Hayatımda doğru olan çok az şey var ama doğru dediğim bir kaç şeyi de ben “o” kafayla bulabildim.Ve bunu “o” kafayla bulabilen de çok şükür çok insan gördüm.“İslam sonuca bakar” eğer öyle olmasa müslümanım deyip riya perdesi altında ibadet eden herkes cennetlik olurdu.Blog sayfanıza bakınca Fethullah Gülen’in yazılarından alıntı yaptığınızı gördüm.Eminim birşeylere inanıp bazı şeyleri savunuyorsunuzdur ve o güzellikleri yaşayamayan birisi olarak size bu konuda birşeyler söyleyip haddimi de aşmak istemem lakin:Batının insan insanın kurdudur sözüne “insan olan insanın karşısında kurtlar dahi insanlaşır”,ateş düştüğü yeri yakar sözüne “ateş nereye düşerse düşsün beni yakar”,Necip Fazıl’ın ‘Durun kalabalıklar, burası çıkmaz sokak! sözüne “Gelin kalabalıklar, burası bütün sokakların buluştuğu kutlu kavşak” şeklinde cevap veren bir kimseye gönül veren birinin bu şekilde düşünmesine,insanlara bu şekilde bakmasına üzüldüm.üzüntüm belki de kendimi sizin “o” kafalı dediğiniz türden biri olarak görmemdendir.Muhabbetle…

  8. aysegul merhaba,

    sayfanda her gecen gun yeni bir surpriz yapiyorsun bana 🙂
    dolu dolu oldu masallah.

    bahsettigin kitap da ilgimi cekti. hele o veciz soz!
    Allah’tan iyi seyler yaptigimda zevk aliyorum. Yoksa yandiydim!

    guzel kareler sunsun hayat sana.

    sevgiler 🙂

  9. Suskun kasdettiğim insanlar sınıfındamısın değilmisin hiçbir fikrim yok. Fakat şuna eminim ki ya ben anlatamadım tam olarak ya da sen anlayamadın tam olarak 😀

    Merak etme insanlarda ve Allah’dan umudu kesmedim bu mümkün değilde. Sadece bahsettiğim topluluk kayda değer bir kütleye ulaştı. Bu nedenle yazdım o yorumu.

    Biraz daha dikkatli oku bence yazıyı.

    Allah’a emanet olun…

  10. Emre,
    bir şeyler anlatmışsın ama ben sanırım sıcağın etkisi ile bir şey anlayamadım 🙂
    yinede şunu söylemek istiyorum hangi coğrafyadan hangi milletten olursa olsun ortada bir doğru fikir varsa okumaya ve anlamaya çalışmaya değer diye düşünüyorum.

  11. aman beni yarismaya marismaya sokma kazanamazsam bunalima girerim, oyle garip garip huylarim var, ki fotograf yarismasinda kazanamayacagim da kesindir 😛
    sevgiler,

  12. rakiplerini yıldırma politikası uyguluyorsun dimi:))
    bence hatice gir yarışmaya, bu tarz yarışmalar hep süpriz sonuçlarla sonuçlanmıştır. çünkü karşı tarafın tam olarak beklentisini bilemediğimiz için gönderilen fotolardan hangisi o beklentiyi karşılıyorsa o birinci oluyor.fotoğraf yarışmasında seni de görmek isteriz:))
    baki muhabbetle

Bir Cevap Yazın

