Renk renk…

img_2646.jpgimg_2654.jpgimg_2634.jpgimg_2637.jpgimg_2635.jpgimg_2636.jpgimg_2651.jpgimg_2659.jpgimg_2661.jpg

Bu gördüğünüz gençleri bir sürü kilometreler katederek değil adım hesabıyla birinden diğerine yürüyerek fotoğrafladım.

5. Türkçe Olimpiyatları için ülkemize gelen bu gençlerin hepsi iyi kötü Türkçe konuşuyor.

Gayri ihtiyari fotoğrafını çekmek için izin isterken ingilizce konuştum ve hemen uyarı aldım:)

“Bizimle Türkçe konuşun lütfen”

Eğer Osmanlı ihya ettiği o geniş coğrafya da Türkçe’ yi yerleştirseymiş olsaydı neler hissedeceğimi bugün bu gençlerle konuşurken anladım.

Mesela şu ilk başta olan “şık forma” sahibi Brezilya’dan Lucas ile aynı takımı tuttuğumuzu ve Fenerbahçenin de futbol ekolü olarak Brezilya yı kendine idol aldığını konuştuk ana dilimde.

Onun yanında ki sütlü çikolata tadında olan yakışıklı ufaklıksa Muhammed.

Muhammedin babası Türk bir öğretmen, annesi ise bölgenin yerlilerinden zenci bir hanım.

Ganalı kızımızın yanındaki genç kız da benim dedelerimin geldiği yerden Arnavutluktan gelmiş. Yine onlarlada Türkçe sohbet etmenin keyfini yaşadım.

Etiyopyalı delikanlıların yanında ki genç kızda Brezilya dan .

Sonra uzak doğudan sevimli bir genç kız tebesümüyle aydınlatıyor objektifimi.

Onun yanındaki genç arkadaşlarda Türkmenistan dan konuk oluyorlar ülkemize.

Son olarakta görmeyi istediğim ülkelerden biri olan Yemen’den bir arkadaş.

Sanırım ben bir kere daha gitmek durumundayım buraya.

İstanbul’ da yaşayanlara da şiddetle tavsiye ediyorum, mutlaka gidip görün. :))

Renk renk…” üzerine 22 yorum

  1. Aynen katılıyorum simeranya, Allah onlardan razı olsun…
    Bu arada arkadaşlar fotoğraf karelerinin üstüne tıklayıp daha detaylı görebilirsiniz.
    İyi seyirler…

  2. bu sene çok reklamı yapılmadı fakat ilgi de bir değişiklik olmadı sanırım, benim nazarımda çok büyük milli bir harekettir ve dünyanın diğer ucuna büyük fewdakarlıkla giden öğretmenlerimiz en büyük milliyetçilerdir. kendi vatanına daha bir fidan dahi dikmeyen kendilerini milliyetçi ilan edip bu hareketi eleştirenlere ise ne diyeyim bilmiyorum, acıyorum….

  3. Gökhan stantlar Feshane de.
    Bu akşam saat 22.00 e kadar oradalar.
    Son finalleri ist. gösteri merkezinde olacak.
    Dediklerinizin hepsine de katılmamak elde değil.
    Gidin mutlaka bu keyfi yaşayın.

  4. yaaaa…ıstanbulda yasamak ne buyuk ayrıcalık.orda olmayı cok ısterdım.gercekten rengarenkler ve muthıs gorunuyorlar.eeeee cekenın elıne saglık.sevgıyle…

  5. gerçekten görülmeye değerdi gelecek yılı sabırsızlıkla bekliyeceğim… Hocam herzamanki gibi harika kareler yakalamışsınız ama sizde takdir edersiniz ki onları doğrudan görüp türkçe sohbet etmenin tadı bambaşka…Selametle…

  6. lüzumsuz bir şov gibi geliyor bütün bunlar bana…

    sanki cemaatin meşruiyetini saglamak için üç beş çocuga üç beş kelam ögretip getirmişler…

  7. Fatih Sultan Mehmed’in bir lafı geldi şimdi aklıma,
    “benim kudretime onların hayalleri bile yetişemez” gibi bişeydi.
    Sizde zahiri kardeş olaya çok yüzeysel bakmışsınız bence:)
    Unutmayın bir zamanlarda amerika italya avusturya gelip ülkemizde okullar açmışlardı yani sizin deyimizle bir şov yaptılar bizim topraklarda, oralarda yetişmiş zihniyetlerle yönetiliyor bu ülke.
    Nasıl köklü ve önemli bir şov!!! olduğunu varın siz düşünün…

  8. iyi ama güzel kardeşim, madem italyanın avusturyanın yaptıklarını kötülüyorsun bu yapılan da ondan farklı degil…o zamanlar biz üçüncü dünya ülkesi idik, şu getirilen çocuklar da şimdi afrikadan bilmem nerden, hangi geri kalmış ülke varsa ordan…
    ikisi de aynı degil mi zahirde ? yoksa biz yapınca güzel mi oluyor…osmanlı kimseye gidip de dilini dayatmadı misalen…

    bu çocuklara da zaten adam gibi türkçe ögrettiklerini falan da zannetmiyorum sadece göz boyuyorlar gibime geliyor…şiirleri okurken aglamaları gerektigi sıkı sıkıya tembih edildigi gibi…eminim okullarında da ingilizcenin ne kadar önemli ne kadar evrensel bir dil oldugundan dem vuruyorlardır…

    ayrıca dile, reklam ile göz boyama ile sahip çıkılmaz…gaye dil misyonerligi mi yoksa dile sahip çıkmak mı ?

    velhasılı bunlar enaniyet kokan hareketler şakirt bunlara gerenk yok 🙂

  9. est. öncelikle şakirt iltifatını almıyım hak etmiyorum.
    Ancak yine bakış noktanızda önemli bir problem var.
    ne demek biz de onlara aynı şeyi yapıyoruz.
    Bu yapılanlarla ile misyonerlerin yaptığını nasıl bir tutarsınız orada zahiri olarak Türkçe öğretiliyorsa alt plandada öğretenlerin müslüman olması durumu var.
    Yapılan kuru milliyetçilik değil yani güzel kardeşim:)

    Bu arada farkında mısınız bilemeyeceğim ama sürekli sanmıyorum zannetmiyorum demişsiniz zan pek iyi bir şey değil hele su-i zan mazaallah:)
    Bu arada bu dile 3. dünya ülkelerinde türkçe öğretilerek sahip çıkıyoruz diyen mi var ya hu:)
    Siz biraz daha yakından takip edin gelişmeleri, yoksa yorumlarınız hep biraz ıskalayıcı kalacak…

    Ben ihtimaller üzerine konuşmuyorum.
    “gittim, gördüm iyi çocuklar ”
    en az bizim lise gençliği kadar sağlam türkçe konuşuyorlar…
    Hadi hayırlı traşlar kardeş:))

  10. Ayrıca bir saniye biz hiç birzaman için üçüncü dünya ülkesi olmadık. İmparatorluk varisi bir ülke Türkiye cumhuriyeti.
    her ne kadar demokrasi sınavlarından kalsakta, ekonomimiz çok parlak olmasada bunlar 3. dünya ülkesi olmayı gerektirmez değil mi şirin kardeşim:)

    İmparatorluğun yükselişinden daha çok şu yıkılmaya yüz tuttuğu dönemleri okumalıyız ki tarihimize vakıf olabilelim diye düşünüyorum…

  11. imparatorluk varisi olmak üçüncü dünyaya ait oldugumuz gerçegini malesef kapatmaya yetmiyor güzel kardeşim.

    işte o yıkılmaya yüz tuttugu dönemleri okuyalım evet 🙂 duyun u unumiyeler falan…

    kendi kendimizi kandırmayalım sonra..bilelim kafi…

  12. Ben tarih mezunuyum ve okumayada devam ediyorum.
    Duyunu-ı umumiye genel borçlar anlamına gelir ve bir ülkeyi sınıflandırırken sadece bu doneden yola çıkarak bir karar veremeyiz güzel kardeşim.
    Dediğim gibi 3. dünya ülkesi olmak çok ayrı bir şey; devlet geleneği, yapılanması, tarihi süreçteki yerinizi, medeniyete katkılarınız ve ilişkilerinizdir sizin tarih teki yerinizi belirleyen verilerdir.
    Est. hiç bir zaman için ne yersiz gurura kapılırım tarihimle ne de yersiz kompleks duyarım.
    O herşeyiyle bize ait ve ders almak için orda duruyor…
    Karınca kararınca okuyorum.
    blogroll deki doğu adlı arkadaşın sitesindeki kitap özetlerini okumayı tavsiye ederim.
    özelliiklede bu muhabbetin üstüne devlet anlayışları üzerine merak edenler bir ziyaret etmeli:)

  13. malesef gerçekleri kabul etmek acı ama gerçekler gerçek olarak hali hazırda orda duruyor…duyun u umumiye osmanlı maliyesinin iflas bayragı güzel kardeşim…sömürge oluşunun nazikane ifadesi..borçlarımı ödeyemiyorum gel benim yerime benim ülkemde ki gelirlerimden borçlarını topla demek duyun u umumiye…

    3. dnya ülkesi olmanın veya olmamanın tek bir göstergesi vardır ki o da ekonomi dir..gerisi laf ü güzaftır güzel kardeşim…

    baktım dogu ya…pek bişey yok ya da sanırım ben göremedim…

  14. Ben söyleceklerimi söyledim bitirdim.
    Size ne desem boş siz olayı çözmüşsünüz kardeş…
    Ama şunu söylemeliyim ki her ilmin bir metodolojisi vardır ve ana kaynakları…
    Bu konularda referanslarınız farklı olduğunda veya bir taraf konuya hakim olamadığında büyük genellemeler ve çoğunluklada yanlış genellemelr yapabiliyor.
    Kitap önerileri sizin için değildi; siz olayı halletmişsiniz biz boşa okuyoruz:)

Bir Cevap Yazın

