Fotoğraflar · Günlük gibi

Ölümü özlemek

_mg_2352.jpg

Bir hafta sonu kaçamağından yanıma kalan görüntülerden biri de bu teyzeye ait.

İsmi Esma, yaşı 84.

Ve bu kadar yaşamaktan mahçup gibi “napayım Allah benim bu kadar yaşamamı istedi” diyor yaşını sorunca.

Sanırım acizliği ve sevdiklerini ötelere uğurlaması insana ölümü özler hale getiriyor.

Ölümü özlemek” için 20 yorum

  1. Mevlana Celaleddin-i Rûmi (k.s.) ölüm gecesini, vuslat gecesi olarak nitelendirip Şebb-i Arus buyurmuşlar…
    Vuslata ermenin bu kadar kutlu olduğunu, Düğün gibi bildirmişler…
    İnşallah bu teyzede erer vuslatına…

  2. Benim de burada saygıyla ve sevgiyle anacağım bir babaannem var ki eskilerin devlet gibi kadın dedikleri türden. Daha doğar doğmaz annesini, sonra babasını ve ardından kendinden küçük bütün kardeşlerini kaybetmiş, en son dedemin kaybıyla hayattan iyice uzaklaştı. Ölümü özlemek deyince hep aklıma o geliyor da…

  3. Selamun Aleyküm Serefraz Hanım;

    Teyze haklı gençler bile şu zamanda ölümü gözlüyor. Ölümü gözleyen genç kendisini bilmeyen genç. Sorun ölümü gözlemeleri değil kendilerini bilmemeleri. Bu durumda dayanmak zor. Teyzeye Allah sabır versin. Bize de akıl fikir 🙂 Amin. Fotoğraf makinanız dert görmesin, elinize sağlık 🙂

    Allah’a emanet olun…

  4. s.a.

    Sitenizi google’da buldum, çok sevdim 🙂

    Islam ve özelestiri konularinda birseyler ariyordum,
    tavsiyeleriniz varsa alirim.

    Asagidaki yazi ilginizi çekebilir.

    Hürmetle

  5. bugun benim gibi kaygi bozuklugu yasayan bir arkadasima dedim ki:
    – su koca dunyaya herkes sigdi. bir sen bir de ben sigamadik..

    sigamayinca yirmisinde de olsa ozluyor insan olumu.

    eline saglik aysegulcum..
    sevgiyle,

  6. Dut ağacı;
    evet kültürümüz de ölüm sadece başka bir aleme geçiş gibi bir eşik gibi görülmüş.
    Ancak esma teyzeyi uğurlama telaşı niye:)

  7. Tramvay;
    Bu paylaşımınız için teşekkür ediyorum.
    Ve şunu eklemek istiyorum; Devlet gibi olduğunu söylediğiniz büyük anneniz daha küçüklüğünden itibaren mahrumiyetlerle karşılaşmış hayatta ama devlet gibi…
    Ben bu ikisi arasında doğru orantı olduğunu düşünüyorum. Allah yaşattığı acı tecrübelerle bizleri gerçek insanlara dönüştürmek istiyor aslında.
    anlayana…:)
    Muhabbetle…

  8. A.s Doğu,
    Ölümü özleyen gençlere kendini bilmezler diye bir genelleme yapmışsın. Belki içlerinde kendini bilipte ölümü özleyenler olamaz mı? Bence olur, çünkü ölümü hayırlısı ile dileme ruhsatı bize verilmiş diye düşünüyorum…
    Teşekkür ediyorum makinam hakkında ki iyi dileklerin için.Onu bende çok seviyorum çünkü küçük bir servet yatırdım :))
    sevgiler…

  9. Hoş geldiniz Onur,
    Sitemizi beğendiğinize çok memnun oldum, bizde her daim yorum ve eleştirilerinizi bekleriz:))
    İlk fırsatta ayrıntılı olarak yolladığınız linki inceleyeceğim.
    sevgiyle kalın…

  10. Haticecim,

    Kafana her neyi takıpta bu cümleleri söylüyorsan zaten gençlikten ileri geliyordur merak etme yaşlılıktan ölümü istemenin nedenleri farklı.
    Beni de bu dünyaya sığmayanlara ekleyebilirsiniz bu arada:))
    Muhabbetle…

  11. Tekrar Selamun Aleyküm Serefraz Hanım;

    Serefraz Hanım eğer kasdettiğiniz ölümün hak olduğunu bilip hayırlı bir şekilde ölmek isteyenlerse o ayrı bir konu zaten. Ben ders çalışasım yok, kız arkadaşım yok, kitap okuyasım yok vs… deyip tam depresyona giresim var diyen gençleri kasdediyorum. İnşallah açıklayıcı oldu 😀

    Allah’a emanet olun…

  12. A.s Doğu;
    Ben anlamıştım ama açıklayıcı olsun diye ekledim.
    Sanırım ölümü özleyenlerden olduğumdan üstüme alındım;)
    O saydığınız sebeplere gelince; hayatta neye anlam yüklemişseniz onun yokluğu sizi boşluğa düşürür.
    Bu sebeple ölümü isteyenleri ölüm tatmin etmez bende o noktada hem fikirim:))
    Allah a emanet…

Bir Cevap Yazın

