Fotoğraflar

Huşu

_mg_1677.jpg

Duaya kalkmış eller seni anlatır

Secdedeki alınlar seni hatırlatır…

GECE

“Serilmiş secdemin inler durur yerlerde miracı;

Semalardan gelir ummanların tehlil-i emvacı!

Karanlıklar, ışıklar, gölgeler sussun ki Allah’ ım,

Bütün dünyayı inletsin benim secdem benim ahım.”

M. Akif Ersoy

Huşu” için 16 yorum

  1. Bu karede; Konya’da ki Aziziye camiinden
    Caminin banisi Sultan Abdülaziz’ in annesi Pertevniyal Hanım. Caminin bir hanımın elinden geçtiği belli oluyordu:)

  2. ben de tam burası neresi diyecektim 🙂
    eline sağlık. sanırım mihrabın ust kısmının tamamını almak icin epey gerilemen gerekecekti. ama bu hafif yandan çekme işi hoşuma gitti. ben olsam tek düze, direk önden alırdım herhalde 🙂
    vazifemi yaptım sayın fotorafcım, hemen kacıyorum.
    sevgiler,

  3. sevgili hatice,
    çok teşekkür ediyorum eleştirin için.
    Aslında biraz daha gerilesem yeterliydi ama çektiklerimi kontrol edemeden alelacele çıkmak zorundaydım.
    muhabbetle…

  4. Sessizce takip ettigim sitenizi bu mavi halilar degistirdi. Bu mavi halilar acaba Aziziye camiine mi ait dicektim ki oyleymis. 🙂

    Mihrabini gormemistim. Iyi oldu benim icin. Tesekkurler

  5. Hureyre
    bundan böyle sessizliğini boz olmaz mı?:)
    muhabbetle…

    Ferhat;
    evet aynen öyle bize emanetler.

    Bu arada bu caminin bir özelliğide pencerelerinin kapısından büyük olması…

  6. Iceri giren gun isigi benimde dikkatimi cekti, ancak o sekilde bir yolla bu kadar aydinlatilabilir bu cami. O zaman camilerimiz elekrtik yerine gun isigi maximum seviyede tutularak aydinlatilirdi, aksam ise devasa boyutlarda mumlari caminin en yansitmasi ve yaymasi kolay noktalarinda yakarlardi… Hey gidi Osmanli…

  7. Dediğim gibi bir hanımın elinin değdiği belli, süslü.
    Bir de hem selçuklunun geometrik süslemeleri, Osmanlının tezyin sanatı örnekleri ve de batının etkisi ile barok süslemeler mevcut.
    Biraz çorba açıkçası 🙂
    Onların güzelleştirdikleri tartışılmaz 🙂

    Köfteci Ayşegül 😛

  8. Ben bu camiyi hatırladım.Kışın gitmiştim Konya’ya.Bir memleket hava güneşli olmasına rağmen bu kadar soğuk olur.Eğer yanlış camiden bahsetmiyorsam büyük camları vardı.İçerisi bayağı sıcaktı dışarıya göre.Ellerimi ısıtma deliklerine koyarak bayağı oturmak zorunda kalmıştım. 🙂 Güzel paylaşım.Muhabbetle

Bir Cevap Yazın

