Fotoğraflar

Boyacı

img_0828.jpg

Bu şehir insana her zaman iç açıcı manzaralar sunmaz. Bazen de sizi bir anda ibretlik bir tablo ile göz göze getirir. Rızkının peşine düşenlerle karşı karşıya bırakabilir.

Belki İstanbul u cazib kılanda bu değil midir?

“Zira İstanbul, insanın cilalayıp parlatabileceği, kenarında ki fazlalıkları atıp, sivriliklerini törpüleyip birilerine hediye paketi içinde sunabileceği şehirlerden değil. İstanbul bu fuzuli kaygıların ötesinde; hem çok yaşlı, hem yaşsız.”!1

1-Araf s.323

Boyacı” için 14 yorum

  1. resimlere bakıp düşünmek güzel bir şey.
    kadın ayakkabısını boyuyor bir insanın. bir köşede de tartı var sanki “ayakkabını çıkarınca kaç gram insansın sen? cesaretin varsa tartıl!” der gibi..
    tartının üzerinde göremediğimiz bir insan duruyor. göremiyoruz çünkü ayakkabısı kadının elinde. ayakkabısı olmadan var olmayan insanlardan o insan.
    belki “sıfır”ı gösteriyor ibre. ayakkabısı olmadan göremediğimiz o insanın yine göremediğimiz ama hayal ettiğimiz şaşkın bakışları aklımıza bir söz getiriyor: “sıfıra inen sıfırlanır..”

  2. ve bir soru: ayakkabını alıp boyarken sana kendini tartıran insanın ünvanı nedir? 🙂

    ***

    “herkesin hareketi bulunduğu yerdendir, herkesi kendi varlık çemberinden görür. mavi cam, güneşi mavi gösterir ve kırmızı cam kırmızı gösterir. camlar renklerden arınırsa beyaz olur. bütün diğer camlardan daha doğru söyler ve mihenk olur.”

    hz. pir..

  3. sevgili hatice,
    emin ol ayakkabıyı boyattıran da boyayan kadar ağırdı.
    Yardımseverliğinden, cebindekini paylaşmak adına pabuçlarını çıkarmıştı ve abalaya teslim etmişti…
    Muhabbetle…

  4. müspet baksaydım ben de aynı şeyi görürdüm muhtemelen.
    ve babam diyor ki, “menfi bakanlar eninde sonunda mevziyi terkederler..”
    ama ben hala menfi gözlüğü çıkaramadım gözümden. mevziyi terketmeden, bir gün inşallah 🙂
    muhabbetle..

  5. Hatice kardeş sıkı pot kırdır, çünkü o ayakkabılar serefraz’ındı 😀

    Şaka bi tarafa, teşekkürler çekim için, güzel bir kare yakalamışsınız. Madem yorum yapıyoruz, bende yapayım : ))

    Her ne kadar helal rızık peşinde koşmak için İstanbul’un kadim sokaklarına bıraksada kendini bu abla, hem edebinden, hemde tesettüründen ödün vermemiş. Bu çok hoşuma gitti.

    Kim bilir ne idi derdi de bu yaşında, bayan haliyle boyacılık yapmaya başladı? Boyacılıktan ziyade daha meşrebine uygun iş bulamaz mıydı? Bu sorularım tabiki ablaya değil, önce nefsime.

    Konu-komşusuna belkide. Velhasıl ateş düştüğü yeri yakar misali, o abla bizimde komşumuz olabilirdi. Yada içimizden birisi. Konu komşuyu gözetmek lazım, yoklamak lazım. Derdi – tasası var mıdır diye.

    Bu resimden komşuya nerden geldim bende bilmiyorum ama, öyle işte

    Saygılar…

  6. Selamun Aleyküm Serefraz Hanım;

    Böyle durumlar beni hep yakar bitirir. Kurtuluşumuzun yolu o abladan geçiyor. Ve bir de Iraklı Afganlı çocuklardan. Onlar rahata kavuşursa onlar fıtratlarına uygun yaşamaya başlarlarsa/başalayailirlerse biz de kurtuluruz inşallah. Bu resimi kopyalıyorum izninizle. Hatta http://www.limk.com diye bir yer var orada limkliyorum. Tabi siz bi siteyi inceleyin izin verin ondan sonra.

    İyi günler, Allah’a (c.c) emanet olun…

  7. slm;
    herkesin göreceği başka şeyler var fotoğraflarda.
    İçten yorumlarınız için teşekkürler:)
    (kötü tahmin benim ayakkabılarım deil:))

  8. a.s Doğu,
    sizin siteniz için kaynak göstererek yayınlayabilirsiniz.Ancak diğer sitede ulaşabilmiş değilim; doğru düzgün bir site ise olabilir.
    İlginiz için teşekkürler…
    Muhabbetle…

  9. Selamun Aleyküm Serefraz Hanım;

    Söylediğim sitede sadece beğenilen sitelerin, yazıların, resimlerin vs… linkleri yayınlanıyor. Herhangibir şekilde yeni bir içerik oluşturulmuyor. Bir daha sorayım garanti olsun 😀 Bir de normalde orada birşeyin linki verilecekse sahibine sorulmaz internette bulunan güzel içeriğin derlenip toplanması amaçtır sitede. Üyeler gördüler mi paylaşılmaya değer birşey hemen linkini yayınlarlar sitede 😉 Ben tanışıklığım olan bloglardan birşey linklerken soruyorum ama 😉 Tabi oranında eksi yönleri var birkaç tane. O kadar da olur diyorum 😦

    İyi günler, Alla’a (c.c) emanet olun…

  10. Tekrar Selamn Aleyküm;

    Serefraz Hanım linki gönderdim. Şimdi eğer seçici kurul tarafından beğenilirse anasayfada daha az beğenilirsede çölümk adı verilen sayfada yayınlanacak. Yanlız çöplümk kötü manada değil. Site biraz geyik bir dite ondan o isimi vermişler 😀

    İyi günler, Allah’a (c.c) emanet olun…

  11. Resimde birde su dikkatimi cekti, abla ona ragmen yaptigi ise, kazandigi ekmege sukredercesine yuzundeki tebessumu eksik etmemis.
    asil zor olan bu olsa gerek, halin durumun ne olursa olsun, Ibrahim Hakki gibi demek lazim…
    “Mevla gorelim neyler, Neylerse guzel eyler…”

    muhabbetle…

Bir Cevap Yazın

